۲۹ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۰۷
کد خبرنگار: 2588
کد خبر: 84116070
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: وضعیت نارنجی مراغه شکننده است

۲۹ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۰۷
کد خبر: 84116070
فرماندار: وضعیت نارنجی مراغه شکننده است

مراغه - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه با اشاره به قرارگرفتن این شهرستان در وضعیت نارنجی از نظر ابتلا به بیماری کرونا گفت: این وضعیت شکننده بوده و در صورت عدم نظارت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در معرض تغییر به قرمز قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، سیدعلی موسوی حسینی روز پنجشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونای مراغه افزود: با توجه به اجرای طرح جدید محدودیت های هوشمند کرونایی، برخی محدودیت های صنفی و ترافیکی در این شهرستان براساس وضعیت نارنجی آن از اول آذر به مدت ۲ هفته انجام می شود.

وی ادامه داد: براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، مشاغل گروه های سوم و چهارم به مدت ۲ هفته تعطیل بوده و واحدهای صنفی متخلف نیز به مدت ۱۵ روز پلمپ خواهند شد که این محدودیت ها در صورت تغییر وضعیت شهرستان، متفاوت خواهد بود.

وی با اشاره به اعمل محدودیت در ترددهای برون شهری اضافه کرد: همچنین خروج خودروهای شخصی با پلاک بومی و نیز ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای نارنجی ممنوع بوده و وسایل نقلیه متخلف به ازای هر ۲۴ ساعت، ۵۰۰ هزار تومان جریمه می شوند.

موسوی گفت: شهروندان از ترددهای غیرضرروی پرهیز کرده و در صورت نیاز اجباری یا حیاتی، از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

وی افزود: در این شهرستان نیز، ادارات خدمت رسان ضروری براساس اطلاعیه و مصوبه ستاد کرونا با تشخیص مدیر آن دستگاه با دو سوم ظرفیت و نیز سایر دستگاه و ادارات نیز با نصف ظرفیت اداری به شرط خدمات رسانی مناسب به شهروندان، فعالیت خواهند کرد.

وی ادامه داد: همچنین هرگونه تجمع عمومی، برگزاری آیین های ملی و مذهبی و نیز برپایی نمایشگاه و همایش ها ممنوع بوده و جلسات اداری نیز در صورت ضرورت با حداکثر ۲۰ نفر و با فاصله چهار متری برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: تمامی مدارس، آموزشگاه ها، دانشگاه ها و حوزه های علمیه به صورت کامل تعطیل بوده و فعالیت های خود را به صورت مجازی انجام خواهند داد.

موسی با تقدیر از همکاری بازاریان و شهروندان در اجرای محدودیت های کرونایی هفته های اخیر ادامه داد: این همراهی و تعامل زمینه ساز تغییر وضعیت این شهرستان از قرمز به نارنجی شده لیکن رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی ضروری است.

وی گفت: تشخیص وضعیت شهرستان ها از زرد تا قرمز براساس تعاریف مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا بوده و وضعیت فعلی می تواند براساس معیارهای این ستاد در هفته های آینده تغییر کند.

وی اضافه کرد: عدم رعایت موازین و پروتکل های بهداشتی زمینه ساز شیوع بیشتر بیماری کرونا شده و این امر می تواند به قرمز شدن وضعیت این شهرستان و در نتیجه اعمل محدودیت های بیشتر و شدیدتر شود.

تمرکز بر کنترل موازین بهداشتی در اماکن عمومی ضروری است

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه گفت: تمرکز بر کنترل موازین بهداشتی در اماکن عمومی برای کاهش زمینه ابتلا به کووید ۱۹ در این شهرستان ضروری است.

اصغر تنومند با بیان اینکه براساس برآوردهای کارشناسی و غربالگری های انجام شده، ۵۷ درصد بیماران سرپایی و بستری کرونایی  از کارمندان هستند افزود: برخی از اماکن عمومی از جمله بانک ها و مدارس مستعد شیوع بیشتر بیماری کرونا بوده و از این رو باید پروتکل های بهداشتی و فصله گذاری اجتماعی در آنها کنترل شود.

وی ادامه داد: ایجاد تهویه مناسب در بانک هایی با محیط کوچک ضروری بوده و نیز مدارس با توجه به مخاطرات حضور خانواده ها و دانش آموزان در ایام تعطیلی آنها، باید به صورت کامل تعطیل شود.

وی با اشاره به وضعیت بیمارستان های این شهرستان گفت: هم اکنون ۴۵ تخت به ظرفیت بیمارستان امیرالمومنین (ع) مراغه افزوده شده و ۳۵ تخت ICU نیز در این مرکز درمانی فعال است.

تنومند اضافه کرد: با توجه به آمادگی مراکز درمانی مراغه در مقابله با کرونا و درمان این بیماری، بیمراستان امیر المومنین (ع) این شهرستان در پذیرش بیماران در سطح آذربایجان شرقی نمونه بوده و کمبود تخت، اکسیژن و امکانات درمانی در آن وجود ندارد.

وی افزود: آمار فعلی فوتی های کرونایی این شهرستان ۲ تا سه نفر به صورت میانگین در روز بوده و به صورت متوسط ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفر نیز در مراکز درمانی این شهرستان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ بستری هستند.

رعایت حدود ۷۵ درصدی موازین بهداشتی توسط شهروندان مراغه ای

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: با توجه به اجرای طرح ضربتی محدودیت های اخیر کرونایی، میزان رعایت موازین بهداشتی توسط شهروندان مراغه ای به حدود ۷۵ درصد رسیده است.

احمد مجتهدی افزود: همچنین دانشکده علوم پزشکی این شهرستان در بین ۶۵ دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی کشور در رتبه دهم رسیدگی به شکایات در زمینه رعایت موازین بهداشتی در ایام کرونایی قرار دارد.

وی ادامه داد: از ابتدای طرح تشدید محدودیت های کرونایی تاکنون ۲۴۰ واحد صنفی اخطار کتبی دریافت کرده و ۱۲۰ واحد نیز به دلیل تخطی از مصوبات ستاد کرونا، پلمپ شده اند.

برخورد قاطع با تخلفات در زمینه عدم رعایت مصوبات ستاد کرونا

دادستان عمومی و انقلاب مراغه گفت: دستگاه قضائی با هرگونه تخلف در زمینه عدم رعایت موازین بهداشتی و مصوبات ستاد کرونا، به صورت قاطع با متخلفان برخورد خواهد کرد.

نادر نجد افزود: در این راستا، با اصناف و مراکزی که مصوبات و حدودیت های اعلامی ستاد کرونا را رعایت نکنند، برخرود قضائی و قانونی خواهند شد.

وی با بیان اینکه پنهان کاری مبتلایان به کرونا زمینه ساز تشدید شیوع این بیماری می شود اضافه کرد: در صورت مشاهده مصادیق حضور و انتشار تعمدانه کرونا که منجر به ابتلای سایر افراد شود، با متخلف همانند جرائم برخورد قاطع خواهد شد.

اجرای طرح شهید سردار سلیمانی در مراغه

فرمانده سپاه ناحیه مراغه از اجرای طرح شهید سردار سلیمانی در این شهرستان خبرداد و گفت: این طرح به منظور خدمات رسانی در ایام کرونایی اجرا می شود.

سرهنگ پاسدار سعید رشیدی افزود: هم اکنون بیش از ۲۰۰ پایگاه و حوزه مقاومت بسیج خواهران و برادران در این شهرستان آماده اجرای این طرح از اول آذر امسال شده است.

وی ادامه داد: براین اساس، پایگاه های امدادرسان بسیج شهری و روستایی مشخص شده و آماده همکاری با ستاد کرونای این شهرستان است.

وی اضافه کرد: توزیع ماسک رایگان، ایجاد ایستگاه های سلامت، ضدعفونی و گندزدایی معابر، توزیع بسته های معیشتی، تامین جهیزیه زوج های نیازمند و نیز آزادی زندانیان نیازمند از محورهای این طرح فرهنگی و اجتماعی است.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha