۲۹ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۲۳
کد خبرنگار: 2243
کد خبر: 84116039
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

طرح محله محور مقابله با کرونا در فردیس آغاز شد

۲۹ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۲۳
کد خبر: 84116039
طرح محله محور مقابله با کرونا در فردیس آغاز شد

کرج - ایرنا - فرماندار شهرستان فردیس اعلام کرد: طرح محله محور برای مقابله با ویروس کرونا در این شهرستان آغاز شد.

ابوالفضل اینانلو روز پنجشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا شهرستان فردیس افزود: این طرح با همکاری شبکه بهداشت و درمان و سپاه شهرستان فردیس انجام می شود.

وی توضیح داد: در این طرح افراد مشکوک به ویروس کرونا به مراکز درمانی و غربالگری سطح شهر معرفی و هدایت می‌کنند.

فرماندار فردیس با اشاره به اینکه همه ادارات و دستگاههای اجرایی در طرح محدودیت های کرونا همکاری کردند ، گفت: اداره ورزش و جوانان فردیس در این زمینه سالن طبقاتی ورزشی را برای بستری نقاهتگاه بیماران کرونایی در اختیار قرار داد.

ایلانلو افزود: واحد های صنفی شهرستان فردیس  دچار خسارت و آسیب از کرونا شدند و باید تمهیداتی حمایتی برای آنها اندیشیده شود.

فرماندار فردیس نقش رسانه ها را در مهار ویروس کرونا و آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مردم موثر دانست و ابراز امیدورای کرد  با  همت همگانی این دوران را به سلامتی پشت سر بگذرانیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس نیز گفت: اجرای دستور العمل های مصوبات ستاد کرونا الزامی و قرار است مشکلات اقتصادی ،اجتماعی و سیاسی این شهرستان تحت رصد ،تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

حسین ناصرخاکی با اشاره به اینکه محدودیت های کرونایی برای واحدهای صنفی تا ساعت ۱۸ اعمال شده است افزود: این در صورتی که اغلب مغازه ها اجاره ای هستند و یا صاحبان مغازه ها چک دارند و همه این مشکلات وجود دارد.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فردیس نیز گفت تاکنون داروی قطعی برای از بین بردن ویروس کرونا وجود ندارد و تنها از طریق رعایت بهداشت فردی و تغدیه مناسب می توان بر این ویروس غلبه کرد.

محمدرضا ترابی افزود: علائم ویروس کرونا در افراد تغییر کرده  است و دیگر سن بالای ۵۰ سال ، دیابت و فشار خون زیاد مطرح نیست.

وی اظهار داشت: برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، طرح محله محور و خانواده محور برای قطع زنجیره ای انتقال ویروس کرونا با همکاری شبکه بهداشت و درمان ، اداره صنعت، معدن و تجارت و سپاه اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امکانات شبکه بهداشت و درمان فردیس کم است ، گفت: اما در کنترل ویروس کرونا ادارات شهرستان فردیس با همدلی کمک کردند.

ترابی گفت: مساجد می توانند برنامه های آموزشی را در مورد ویروس کرونا از طریق بلندگوهای به مردم اعلام کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فردیس گفت: در پایگاهها و مراکز سلامت به افراد سالمندان، دیابت، چاقی و فشار خون بصورت تلفنی خدمات ارائه می شود و مادران باردار و کودکان زیر ۶  سال حضوری خدمات دریافت می کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha