مرکز ملی فرش ایران و کمیته امداد صاحب علامت تجاری فرش دستباف شدند

تهران - ایرنا - رئیس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: طراحی دو علامت تجاری جمعی و تأییدی فرش دستباف ویژه کمیته امداد امام خمینی(ره) و مرکز ملی فرش ایران بطور قطع نقش به سزایی در تجاری سازی، رونق کسب وکار و معرفی این هنر صنعت به بازارهای جهانی دارد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، محمد حسن کیانی در سمینار «استراتژی برندسازی ویژه ذینفعان کمیته امداد امام خمینی(ره) و مرکز ملی فرش ایران» که به صورت ویدئو کنفرانس از سوی مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت و با حضور رئیس دفتر منطقه ای آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی مالکیت معنوی برگزار شد، افزود: این پروژه از سال ۱۳۹۷ در ایران آغاز شد و تا کنون فعالیت های متعددی با همکاری این دو نهاد و مراجع بین المللی از جمله سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) و مؤسسه نوآوری کره جنوبی به عنوان مجری طرح صورت گرفته که علاوه بر برگزاری کارگاه ها و سمینارهای آموزشی، می توان به همکاری های نزدیک برای تجاری سازی فرش دستباف ایرانی و ایجاد دفتر برندینگ در محل دفتر مرکز مالکیت معنوی به منظور تسریع فرایند تجاری سازی اشاره کرد.

وی اظهار داشت: این فعالیت ها در نهایت و پس از انجام بازدیدهای میدانی از کارگاه های فرش دستباف ایرانی در بیرجند و تهران و نشست های تخصصی متعدد با کارشناسان داخلی، منجر به طراحی دو علامت جمعی و تأییدی برای فرش ایران شد که امیدواریم در آینده ای نزدیک منتج به رونق بیش از پیش و معرفی هنر صنعت فرش ایران در سطح ملی و بین المللی شود.

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha