درخواست تسریع استرداد کلاهبردار متواری از امارات به ایران

تهران - ایرنا - معاون امور بین الملل قوه قضاییه در نامه‌ای به وزیر امور خارجه، تسریع و پیگیری ویژه استرداد «بهنام نجفی» متهم به کلاهبرداری سازمان یافته خرید و فروش گسترده حواله جات خودرو از امارات به ایران را خواستار شد.

به گزارش ایرنا از معاونت امور بین الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر، کاظم غریب‌آبادی در نامه‌ای به امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه با اشاره به افزایش تعداد شاکیان نجفی، اظهار داشت: متهم حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال اقدام به کلاهبرداری کرده است و ۱۲۸۴ نفر تا اردیبهشت‌ ۱۴۰۲ نسبت به طرح شکایت علیه این متهم و شبکه مرتبط با نامبرده اقدام کرده‌اند.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه ادامه داد: متهم از طریق ثبت شرکت صوری در امارات موفق به دریافت اقامت موقت شده است و ۱۸ نفر از شرکا و معاونان وی که تاکنون موفق به فرار از کشور نشده‌اند، بازداشت شدند.

غریب‌آبادی با اشاره به اهمیت این پرونده، تاکید کرد: موضوع استرداد این متهم که گفته می‌شود در بازداشت نیز به سر می‌برد با توجه به تعداد بالای شاکیان و مالباختگان و آثاری که رفتار مجرمانه وی بر امنیت روانی جامعه داشته است، نیاز به پیگیری ویژه دارد.

وی از وزیر امور خارجه درخواست کرد تا با بکارگیری ظرفیت‌های لازم و ویژه وزارت امور خارجه در این رابطه، اقدام فوری و جدی در استرداد این کلاهبردار و معرفی وی به پیشگاه عدالت به عمل آید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha