آیت‌الله رئیسی تبلور یک مدیری انقلابی و خادم مردم بود

تهران - ایرنا - رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی تبلور همه شاخص‌های مدیر انقلابی بود، گفت: این شهید بزرگوار به معنای واقعی خود را خادم مردم می‌دانست و به خدمت به مردم افتخار می‌کرد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا ، سید مرتضی بختیاری روز دوشنبه در پی شهادت آیت اله سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه در سانحه سقوط بالگرد در گفت و گویی به زوایای شخصیتی این شهید بزرگوار پرداخت و افزود: شهادت اوج نوکری و اوج خدمت به مردم است و در مدتی که در آستان قدس بودم از نزدیک خادمی مردم را از ایشان در رفتار و گفتار مشاهده کردم.

وی با بیان اینکه دلسوزی آیت الله رئیسی نسبت به مردم بی نظیر و استثنایی بود، اظهار داشت: در مدتی که آیت الله رئیسی در مشهد و تولیت آستان قدس حضور داشتند، با همه مردم مشهد ارتباط عاطفی و دلسوزانه داشتند.

رئیس کمیته امداد اضافه کرد: آیت الله رئیسی تبلور تمام عیار یک خدمتگزار به اسلام و مسلمین بود.

بختیاری با تاکید بر اینکه آیت الله رئیسی در خلوت و برون خود همواره با خداوند و ائمه ارتباط مستقیم داشت، افزود: ایشان در خلوت خود نیز همیشه دست به دامن حضرت امام رضا(ع) بود و ارتباط معنوی با خداوند داشت و این ارتباط زمینه ساز نوکری و خدمتگزاری ایشان به مردم بود.

به گفته او، ایشان در خلوت خود با خداوند نیز خود را نوکر مردم می دانست و به این نوکری می بالید. یکی از تبلورهای آیات و روایت قرآن در شانیت خدمت به مردم است که در ایشان قابل مشاهده و لمس بود.

رئیس کمیته امداد اظهار داشت: در تمام دوران زندگی از نوجوانی تا پیش از شهادت، روحیات و خلقیات ایشان در خدمت به مردم تعریف می شد. آیت الله رئیسی همچون شهید حاج قاسم سلیمانی سوز اسلام و خدمت به ولایت و مردم داشت و خداوند در همان مسیر حاج قاسم شهادت را نصیب و توفیق ایشان کرد. آیت الله رئیسی رابطه عاشق و معشوقی با خداوند و امام رضا (ع) داشتند و همین مسئله شهادت را نصیب ایشان کرد.

پیام‌های تسلیت شخصیت‌ها و سازمان ها در پی شهادت رئیس‌جمهور

سیدابوالفضل پرپنچی مدیرکل کمیته امداد استان تهران نیز در پیامی شهادت آیت الله دکتر رئیسی رئیس جمهور مردمی و همراهانش را در سانحه بالگرد در منطقه ورزقان آذربایجان شرقی، تسلیت گفت.

در این پیام تسلیت آمده است : خبر شهادت خادم الرضا آیت الله رئیسی، رئیس جمهور انقلابی و همراهانش در سانحه بالگرد که در حین خدمت به میهن و در مسیر بازگشت در ورزقان آذربایجان شرقی اتفاق افتاد، موجب تأسف و تأثر مردم قدرشناس ایران شد.اینجانب مصیبت وارده را به رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) و ملت شریف ایران تسلیت عرض نموده و ضمن طلب مغفرت و رحمت واسعه الهی برای ایشان و برای بازماندگان از درگاه حق تعالی اجر و صبر مسألت دارم.

علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در پی شهادت خادم الرضا، خادم جمهور ایران، دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از خادمان مردم ایران اسلامی پیام تسلیت صادر کرد.

در این پیام آمده است: خبر شهادت حضرت ایت الله دکتر رئیسی و همراهانشان که در حال مجاهدت و خدمت به ملت شریف ایران بوده اند، موجب تالم و تاثر خانواده بزرگ بهزیستی شد. بی تردید خدمات این عزیزان و تلاش های مداوم ایشان در راه اسلام و وطن، پاداشی جز شهادت آن هم در روز میلاد هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت نمی توانست داشته باشد. دغدغه مندی، بررسی ها و توصیه های رئیس جمهور محترم نسبت به جامعه هدف و مددجویان این سازمان فراموش نشدنی و بی مثال بود و هیچگاه از قلب و ذهن مان پاک نخواهد شد.

محمد نصیری مدیرکل بهزیستی استان تهران در پی شهادت رئیس جمهور محترم و هیأت همراه در پیامی شهادت رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و هیات همراه در سانحه سقوط بالگرد را به عموم تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است: شهادت حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سید ابراهیم رئیسی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، آقای دکتر حسین امیرعبداللهیان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، دکتر مالک رحمتی، تیم حفاظت و خدمه پرواز که در راه آبادانی سرزمین ایران حین خدمت و ‌انجام وظیفه دچار سانحه و به شهادت رسیدند، ضایعه دردناک و صفحه تلخی را در کتاب پرفروغ انقلاب اسلامی رقم زد و بی شک مردم عزیز قدردان آن همه زحمات هستند، ان شاءالله این مسیر خدمت با توجهات حضرات معصومین (علیهم السلام) خاصه حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و رهبری رهبر معظم و حمایت مردم متدین، از طریق خدمت گزاران ادامه خواهد یافت.

مهدی مسکنی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین شهادت آیت الله رئیسی و هیات همراه را تسلیت گفت و تاکید کرد:شهادت هنر مردان خداست. آنان زنده اند و نزد پروردگارشان روزی داده می شوند.

در متن پیام تسلیت آمده است :بسم رب الشهداء و صدیقین؛ بدین وسیله شهادت رئیس جمهور مردمی ایران، خادم الرضا (ع)، #سیدالشهدای_خدمت، شهید سید ابراهیم رئیسی و یاران وفادارش، شهید حسین امیرعبداللهیان، شهید سید محمدعلی آل هاشم، شهید مالک رحمتی و همچنین هیأت همراه را به حضور امام عصر (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و ملت شریف ایران تسلیت عرض نموده و برای آن شهدای گرانقدر علو درجات و برای ملت داغدار ایران صبر و شکیبایی را از پروردگار منان آرزو دارم.

هاشم کارگر رئیس سازمان ثبت احوال نیز در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور فقید کشورمان و همراهان وی در پیامی ضمن تسلیت گفت : نام شهید آیت الله رئیسی در تاریخ پرافتخار ایران اسلامی ماندگار خواهد بود.

وی در پی وقوع سانحه و شهادت رییس جمهور فقید کشورمان و اعضای هیات عالی رتبه همراه ،افزود: سانحه تاسف بار سقوط بالگرد و در پی آن شهادت خادم الرضا(ع) حضرت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور محبوب و مردمی و هیات همراه موجب تاثر و تالم ملت عزیز ایران و تمامی دوستداران انقلاب اسلامی گردید.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

منابع محلی که هم اکنون در محل حادثه بالگرد حامل رئیس‌جمهور حضور دارند، خبر شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش را تایید کردند.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

آیت الله سیّد ابراهیم رئیس‌الساداتی ۶۴ ساله هشتمین رئیس‌جمهور ایران بود.

وی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد بود و مسئولیت‌هایی چون ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نائب رئیسی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی را در کارنامه داشت.

رهبر انقلاب شهریور ماه به مناسبت هفته دولت ضمن قدردانی و تمجید از عملکرد خوب و قوی دولت در برخی بخش‌ها از جمله «کارهای زیربنایی»، «رشد شاخص‌های کلان اقتصادی» و «سیاست خارجی»، گفتند: حضور در بین مردم و مواجهه مستقیم و صمیمی و متواضعانه با آن‌ها، بسیار با ارزش است. ساده‌زیستی، ‌ مواضع انقلابی، روحیه جهادی و بکارگیری جوانان در رده‌های گوناگون مدیریتی را از دیگر کارهای تحسین برانگیز دولت خواندند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha