کاهش سن بیماران مبتلا به کرونا در هرمزگان زنگ خطری جدی است

بندرعباس- ایرنا- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: آمارها حاکی از آن است که پنجاه درصد از بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه استان، کمتر از چهل سال سن دارند که این زنگ خطری جدی است.

دکتر فاطمه نوروزیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متاسفانه هم روند ابتلا به کرونا و هم آمار فوتی های ناشی از آن در هرمزگان رو به افزایش است و هم اکنون ۲۴۹ نفر با تشخیص کوید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.

وی خاطرنشان کرد: از شمار بیماران بستری ۷۱ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر می باشند که از این شمار حال ۱۸ نفر وخیم است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان آخرین آمار فوتی های کرونا در استان تا عصر ۲۷ آبان ماه را ۸۷۵ نفر اعلام کرد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته پنج نفر شامل دو آقا و سه خانم جان خود را از دست دادند.

رعایت فاصله گذاری اجتماعی در هرمزگان رضایت بخش نیست

دکتر نوروزیان با تاکید بر رعایت هر چه بیشتر پروتکلهای بهداشتی از سوی مردم و دستگاه های خدمت رسان ، گفت: وضعیت استان از نظر زدن ماسک نسبتا خوب است اما رعایت فاصله گذاری اجتماعی در هرمزگان اصلا رضایت بخش نیست.

وی ادامه داد: بخش زیادی از علت افزایش شمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان مربوط به رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی و حضور در دورهمی ها و برگزاری مراسم های جشن و عروسی است.

وی ابراز داشت: در حال حاضر وضعیت هرمزگان بسیار پرخطر بوده و در هیچ کجای استان منطقه امنی از نظر مصون بودن در برابر کرونا وجود ندارد.

کرونا فعلا رفتنی نیست

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این گفت و گو با اشاره به انتشار خبر کشف واکسن کرونا، گفت: متاسفانه برخی از مردم بر این باور هستند که چون واکسن کشف شده، پس دیگر همه چیز تمام شده و شرایط عادی است.

دکتر نوروزیان تصریح کرد: در حالی که مردم باید بدانند که پروسه تولید واکسن بسیار زمان بر بوده و به طور یقین تا چند ماه آینده در دسترس عموم نخواهد بود و از همین رو باید همچون گذشته با حسایت کامل و با دقت پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنیم تا بتوانیم جان خود و عزیزانمان را از ابتلا به کرونا حفظ کنیم.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha