۲۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۳۹
کد خبرنگار: 1811
کد خبر: 84111212
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲۵خانوار مددجو در سیرجان از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شدند

کرمان - ایرنا - رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره ) سیرجان گفت : با اقدامات انجام گرفته طی یکسال گذشته تاکنون تعداد ۱۲۵خانوار تحت پوشش این نهاد خودکفا شده و چرخه حمایتی خارج شدند.

 احمد یزدانخواه  روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با حمایت های انجام گرفته این تعداد خانوار در شغل های مورد علاقه از جمله پرورش شتر مرغ ،  دامداری و دامپروری ، ایجاد مراکز شغل و کار اقتصادی ، راه اندازی کافی نت و مهد کودک مشغول به کار شد و صاحب شغل پایدار شدند.

وی اضافه کرد: در راستای طرح خودکفایی کمیته امداد طی هفت ماهه امسال بیش از ۵۰ میلیارد ریال وام اشتغال و خودکفایی به یکصد نفر سرپرست خانوار در این شهرستان پرداخت شده است.

به گفته یزدانخواه با تخصیص وام به متقاضیان تحت پوشش این نهاد طرح های خودکفایی و اشتغال زا توسط آنان اجرا شده و پس از کسب درآمد و اطمینان از توانمندی شان از پوشش کمیته امداد خارج می شوند .

وی این را نیز اضافه کرد که حتی برخی از این مددجویان  خودکفا شده در مواردی توانسته اند موجب اشتغال دیگران هم شوند.

یزدانخواه گفت :در حال حاضر هفت هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد شهرستان سیرجان هستند که این نهاد تلاش دارد تا  همچنان با دادن وام‌های اشتغال به منظور توانمندسازی و خودکفایی اقتصادی به خانوارهای مددجو  زمینه خروج این خانواده‌های نیازمند را به تدریج از چرخه پوشش خارج کند.

وی همچنین گفت : اعتبارات لازم  برای دریافت تسهیلات خودکفایی و اشتغال در سالجاری اختصاص یافته و مددجویان می توانند این تسهیلات را تا پایان امسال از کمیته امداد دریافت کنند .

براساس این گزارش  مددجویان کمیته امداد سیرجان طی یک سال گذشته نیز ۶۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال وام اشتغال و خودکفایی دریافت کردند.

سیرجان در ۱۷۵کیلومتری جنوب غرب کرمان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha