نیاز به ذخیره همه گروه‌های خونی در دزفول

دزفول- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: با توجه به شیوع کرونا نیاز به ذخیره همه گروه‌های خونی به ویژه گروه‌های خونی منفی در شهرستان دزفول وجود دارد.

مسعود اسدی‌نیا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهروندان برای پیشگیری از کمبود خون نسبت به اهدای خون اقدام کنند تا در زمان پیک بیماری کووید ۱۹ با مشکلی از نظر کمبود خون مواجه نشویم.

وی ادامه داد: در حال حاضر، همه گروه‌های خونی در بیمارستان‌های دزفول فراهم است و مشکل و کمبودی از این نظر وجود ندارد ولی با توجه به اینکه تعداد افراد کرونایی بستری در بیمارستان رو به افزایش است توصیه می‌شود شهروندان در کار خیر اهدای خون مشارکت داشته باشند تا ذخائر و بانک خونی نیز تامین شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول درخصوص وضعیت کرونا در این شهرستان گفت: با توجه به اینکه در شرایط هشدار قرار داریم، توصیه شده تا حد امکان از انجام جراحی‌های غیرضروری در بیمارستان‌های دولتی خودداری و فقط جراحی‌های ضروری انجام شوند.
وی با بیان اینکه هیچ بیماری در دزفول بدون تخت نمانده است، افزود: در حال حاضر ۲ بخش بستری و سه بخش آی سی یو در بیمارستان بزرگ دزفول به بیماران کرونایی اختصاص یافته و ۱۰۰ تخت در نظر گرفته شده است.
اسدی‌نیا بیان کرد: اکنون با کمبود داروی آنتی ویروس در کشور مواجه هستیم که امیدواریم این مشکل کشوری نیز برطرف شود.
وی درخصوص نیاز به اکسیژن در بیمارستان بزرگ دزفول نیز گفت: با وجود ۱۰۰ تخت بستری برای بیماران کرونایی، مشکلی در خصوص کمبود اکسیژن وجود ندارد و امیدواریم با مدیریت در زمان پیک بیماری نیز با مشکل کمبود اکسیژن مواجه نشویم.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha