بانک‌های کردستان با ۱۰۰درصد درخواست آسیب دیدگان کرونا موافقت کردند

سنندج - ایرنا - مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: پرداخت تسهیلات به آسیب دیدگان ناشی از شیوع ویروس کرونا از جمله اهداف دولت است که بانک‌های این استان تاکنون با ۱۰۰ درصد درخواست متقاضیان خود در این بخش موافقت کرده‌اند.

برهان صلواتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون در این استان ۹ هزار و ۵۵۲ نفر متقاضی دریافت این تسهیلات شده و پرونده ۶ هزار و ۴۷۹ نفر به بانک‌ها جهت دریافت مبالغ درخواستی ارسال شده است.

وی اضافه کرد: میزان تسهیلات درخواستی پرونده‌های ارسال شده به بانک جهت تثبیت شغل هشت هزار و ۶۴ نفر، ۶۹۲ میلیارد ریال بود که بانک‌ها با این میزان موافقت و مبالغ مورد نظر را پس از سیر مراحل بانکی به حساب کارفرمایان واریز کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: بقیه پرونده‌ها نیز در دستگاه‌های اجرایی در دست بررسی بوده که سه هزار و ۷۳ مورد پرونده با ۴۵۳ میلیارد ریال تسهیلات درخواستی برای تثبیت شغل چهار هزار و ۶۷۲ نفر در حال توزیع بین بانک‌های استان است.

صلواتی نرخ سود این تسهیلات را ۱۲ درصد و با هدف کمک به کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا اعلام کرد و افزود: با وجود اینکه بانک‌ها در ایام کرونا درگیر مشکلات ناشی از این ویروس بودند اما در پرداخت این تسهیلات به کسب و کارها تلاش خوبی داشته‌اند.

۱۴ رسته شغلی از جمله مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده، مراکز گردشگری، حمل و نقل عمومی، تولید و توزیع پوشاک، مراکز توزیع آجیل و خشکبار، باشگاه‌ها و مجتمع‌های ورزشی و آموزشگاه‌های رانندگی مشمول دریافت تسهیلات حمایتی در مقابل آسیب‌های شیوع ویروس کرونا هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha