کرونا و محدودیت‌هایی که در آبادان جدی گرفته نمی‌شود

آبادان - ایرنا - مصوبه‌ ستاد کرونا مبنی بر تعطیلی اصناف گروه‌های ۲، ۳ و ۴ در ۱۰ شهرستان خوزستان از ساعت ۱۸ در حالی از سوی کسبه و بازاریان آبادان جدی گرفته نمی‌شود که این ویروس مرگبار هر سه دقیقه جان یک هموطن را می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، با  افزایش موارد ابتلا و فوت ناشی از کرونا در کشور و استان خوزستان، ستاد کرونای استان خوزستان از بیستم آبان ماه همزمان با ۹ شهرستان خوزستان برای آبادان نیز محدودیت‌های کرونایی برای برخی مشاغل به مدت یک هفته در نظر گرفت ولی با گذشتن چهار روز از این مصوبه تاکنون این محدودیت ها از سوی اصناف در آبادان بخوبی رعایت نشده است.

بازار آبادان این روزها در کنار بی توجهی برخی کسبه ، بازاریان و شهروندان به تهدیدی برای سلامت مردم در روزهای کرونایی تبدیل شده است. بی توجهی به دستورالعمل های ستاد کرونا مبنی بر تعطیلی بازار در ساعت ۶ عصر و رعایت نکردن فاصله فیزیکی از جمله مواردی است که از سوی برخی کسبه و بازاریان در آبادان جدی گرفته نمی شود.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با انتقاد از رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان گفت: در برخی از مناطق و محله‌ها در جنوب غرب خوزستان میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حد۲۰ تا ۳۰ درصد است.
شکرالله سلمان‌زاده بهترین کار برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا را پرهیز از اجتماع و دور همی دانست و افزود: حضور نیافتن مردم در سطح بازار یکی از مواردی است که برای قطع زنجیره انتقال کرونا باید جدی گرفته شود.

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری آبادان نیز گفت: با توجه به وضعیت قرمز آبادان از نظر شیوع کرونا ، یکسری محدودیت‌های خاص از سوی ستاد کرونای استان خوزستان برای بخش‌های مختلف شهری در نظر گرفته شد که کمیته شهرستانی ستاد مقابله با کرونا بر اجرای آنها نظارت دقیق دارد.

محمد طاهری اظهار داشت: طبق مصوبه ستاد کرونای استان خوزستان سامانه روشنایی تمامی پارک‌های سطح شهر آبادان در ساعات شب از مدار خارج شده است تا شهروندان از هرگونه تجمع در این فضاها خودداری کنند هر چند مواردی مشاهده شده که شهروندان با وجود تاریکی در پارک‌ها حضور یافتند که با تذکر گشت‌ ستاد کرونا محل را ترک کردند.

وی افزود:  بازارهای مسقف آبادان در راستای اجرای این مصوبه همراهی لازم را داشتند و در رعایت پروتکل‌های بهداشتی عملکرد قابل قبولی از خود ارائه دادند.

طاهری بیان کرد: اصنافی که در اجرای مصوبات ستاد کرونا کوتاهی کردند شناسایی شده و به تعزیرات حکومتی و اداره صنعت ،معدن و تجارت شهرستان آبادان معرفی شدند.

رییس اتاق اصناف آبادان نیز گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون اطلاع‌رسانی، مکاتبه و تذکرهای زیادی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی به اصناف مختلف آبادان داده شد اما هنوز برخی اصناف نسبت به رعایت این دستورالعمل‌ها  کم‌توجهی می‌کنند.

رضا داوودپور با تاکید بر اینکه اصناف برای جلوگیری از شیوع کرونا ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند افزود: واحدهای صنفی که از این مصوبه تخطی کنند برابر قانون با آنها برخورد می شود.

رییس اتاق اصناف آبادان گفت: تمامی مصوبات ستاد کرونای استان خوزستان در خصوص کاهش ساعت فعالیت اصناف مختلف به اصناف این شهرستان اعلام شده است و بند بند مصوبات نیز اجرایی گردید.

داوودپور اظهار داشت: به گزارش تیم‌های بازرسی و در راستای برخورد با اصناف متخلف ۱۵ پرونده به اداره صنعت، معدن و تجارت آبادان ارجاع داده شد و گزارش تخلف چند رستوران که اقدام به سرویس دهی در محوطه محل کسب خود کرده بودند به ستاد کرونای شهرستان داده شد.

وی اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که اکنون بیش از ۸۰ درصد اصناف آبادان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند. اصنافی که پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری را رعایت نکنند، متخلف شناخته می‌شوند و با آنها برابر قانون برخورد خواهد شد.

بر اساس ستاد کرونای استان خوزستان تمامی مشاغل و اصناف گروه ۲،سه و چهار از بیستم آبان ماه سال جاری به مدت یک هفته تنها تا ساعت ۱۸  اجازه فعالیت دارند و بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی، مطب‌ها و داروخانه‌ها، آتش نشانی، فروشگاه‌های مواد غذایی، سوپرمارکت و نانوایی‌ها شامل این محدودیت نمی‌شوند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha