۲۷ تیم نظارتی بر محدودیت‌های شبانه کرونایی در مشهد نظارت دارند

مشهد- ایرنا- دبیر ستاد مقابله با کرونا در مشهد گفت: با اعمال محدودیتهای جدید یک ماهه برای فعالیت شبانه برخی اصناف و فعالیتهای عمومی در این کلانشهر ۲۷ تیم مشترک بر اجرای این محدودیتها و مصوبات نظارت می‌کنند.

احمد ریواده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نمایندگانی از فرمانداری مشهد، مراکز پنجگانه بهداشت شهرستان، اتاق اصناف، اداره صنعت، معدن و تجارت و اداره اماکن نیروی انتظامی در ۲۷ تیم نظارتی مشترک حضور دارند.

وی ادامه داد: مطابق مصوبات ستادهای ملی و استانی مقابله با کرونا فعالیت شبانه گروه های شغلی و اجتماعی در گروه‌های صنفی ۲، سه و چهار با محدودیت همراه می شود، بر این اساس از امروز ۲۰ آبان این گروه های صنفی از ساعت ۱۸ تا صبح روز بعد مجاز به فعالیت نمی باشند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در مشهد با بیان ینکه این تصمیم تا ۲۰ آذر ماه ادامه خواهد داشت گفت: فعالیت واحدهای صنفی گروه یک شامل مراکز عرضه مواد غذایی ضروری و خدمات بهداشتی درمانی بعد از ساعت ۱۸ بلامانع است.

وی افزود: الزامات نظارتی بر اجرای مصوبات ستاد شهرستانی مقابله با کرونا تدوین شده و با اینکه مشکلاتی برای اصناف بابت تعطیلات ناشی از کرونا ایجاد می شود اما سلامت مردم اولویت نخست این ستاد است.

ریواده نظارت بر اجرای محدودیتهای شبانه را در سه سطح اتحادیه های صنفی، تیم های مشترک اصناف و اداره اماکن و گروههای مشترک با محوریت مراکز بهداشت عنوان کرد و ادامه داد: در سطح نخست اتحادیه های صنفی با تشکیل ده‌ها گروه با همراهی اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی و ضوابط فعالیت شبانه در اصناف مشهد نظارت دارند.

وی گفت: در سطح دوم تیم های مشترک نظارتی متشکل از اتحادیه های صنفی با اداره تعزیرات یا اداره اماکن نیروی انتظامی شکل می گیرد و در این مرحله به متخلفان در سطح نخست اخطار داده می‌شود.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در مشهد به عالیترین سطح نظارت در شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: نمایندگان فرمانداری، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و اداره اماکن نیروی انتظامی در برخورد با متخلفانی که در سطوح قبلی مصوبات ستاد کرونا را رعایت نکرده باشند، برخورد کرده و در صورت لزوم به مهروموم واحد صنفی متخلف می پردازند.

شهرستان مشهد با ۳.۵ میلیون نفر جمعیت ۱۲۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب دارد.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۷۰۳ هزار و ۲۸۸ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۵۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۳۹ هزار و ۲۰۲ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۵۳۰ هزار و ۶۹۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha