شناسایی بیش از ۱۶ هزار و ۳۰۰ سازمان مردم نهاد برای همکاری با قوه قضاییه

تهران - ایرنا - مدیرکل مشارکت‌های مردمی و سرمایه اجتماعی قوه قضاییه گفت: بیش از ۱۶ هزار و ۳۰۰ سمن فعال در حوزه فعالیت‌های اجتماعی به منظور همکاری با قوه قضاییه شناسایی و بانک اطلاعاتی جامع آنها تهیه شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، احمد هنری شعبانی افزود: پیرو دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضاییه و با هدف تعامل و بهره­ گیری بیشتر از فعالیت نهادهای مردمی؛ بانک اطلاعاتی جامعی از سازمان های مردم نهاد سراسر کشور شناسایی و تدوین شد.

وی ادامه داد: از اسفند سال ۱۳۹۸ تاکنون این اطلاعات گردآوری و ثبت شده اند و به روزرسانی آنها همزمان با تهیه و تکمیل مشخصات، نوع فعالیت و میزان مشارکت به صورت روزانه انجام می شود. سمن های شناسایی شده در حوزه های خیریه، نیکوکاری، پیشگیری و درمان اعتیاد، فرهنگی ورزشی، اجتماعی، و هنری، محیط زیست، کودکان و زنان (حمایت از کودکان و زنان آسیب دیده)، علمی و پژوهشی، بهداشتی، حمایت از بیماری های خاص و... طبقه بندی شده اند.

هنری اظهارداشت: اطلاعات نهادها شامل نام نهاد، نام موسس یا مدیرعامل، موضوع فعالیت، آدرس و شماره تلفن است و دسته بندی به تفکیک استانی انجام شده است همچنین تاکنون به منظور مشارکت و بهره­ مندی از فعالیت های سمن ها با قوه قضاییه، چهار کارگروه حمایت از بزه دیدگان، سلامت، مبارزه با مفاسد اقتصادی و امور خیریه و نیکوکاری تشکیل شده است.

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha