محدودیت‌های کرونایی سختگیرانه در سرپل‌ذهاب ادامه دارد

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: اعمال محدودیت‌های سختگیرانه با توجه به شیوع بیماری کرونا و شمار بالای مبتلایان در این شهرستان ادامه دارد و تیم های نظارتی نیز با شدت تمام بر روند اجرای این محدودیت‌ها نظارت دارند.

محبت جمالی نیا روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مشارکت و همکاری مردم  با ستاد کرونا برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک و همچنین تعطیلی بازار و مشاغل مختلف قابل قدردانی است.

وی اظهارداشت: از مردم درخواست می کنیم با توجه به وضعیت قرمز شهرستان و پرخطر بودن آن از لحاظ ابتلا به کرونا، همچنان موازین بهداشتی و دستورالعمل ها را رعایت و از ترددهای غیرضروری خودداری کنند چون بهترین و امن ترین مکان برای پیشگیری از این بیماری ویروسی منازل است.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: روزانه با استفاده از سیستم سیار صوتی و همچنین با به صدا درآمدن آژیر خطر هشدارهای لازم در سطح شهرستان و خیابان ها و محله های مختلف به مردم ارایه می شود.

جمالی نیا اضافه کرد: همچنین توسط ۲ ایستگاه آمران سلامت و ظرفیت بسیج اصناف موارد لازم به شهروندان برای اقناع و آگاه سازی در خصوص رعایت پروتکل ها و استفاده از ماسک ارایه می شود.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون در شهرستان سرپل ذهاب ۲ هزار و ۲۳۰ آزمایش کرونا انجام شده که از این موارد یک هزار و ۴۴ مورد مثبت بوده که محموع مبتلایان ۲۸ تن جان باخته اند.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: همچنین ۳۱ تن هم اکنون در بیمارستان بستری هستند و تعداد بهبودیافتگان نیز از ابتدای شیوع تاکنون ۹۵۰ تن است.

جمالی نیا ادامه داد: روزانه ۲ اکیپ بازرسی ویژه متشکل از ادارات مختلف، انتظامی، قضایی، صمت، شبکه بهداشت در۲ نوبت روند دستورالعمل تعطیلی بازار شهرستان را مورد بازرسی قرار می دهند.

وی تاکید کرد: با کسانی که با سلامت مردم بازی کنند و نسبت به بازگشایی و فعالیت که خارج از محدوده مجوز باشد اقدام کنند به طور قطع برخورد لازم انجام خواهد شد.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: هماهنگی های لازم نیز برای نظارت بر کفن و دفن متوفیان با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شده است.

او افزود: همچنین هدایت خودروهای غیربومی به خروج از شهرستان نیز انجام می شود و آیین های تجمعی شادی و عزا و همچنین آرامستان ها نیز تعطیل شده و خاکسپاری ها با تعداد معدودی از افراد انجام می شود.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت دارد.

استان کرمانشاه از نظر کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد و اکنون هزار و ۹۹ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند و تاکنون نیز ۹۲۰ نفر براثر ابتلای قطعی به این بیماری جان خود را از دست دادند.