انتخابی تیم ملی کشتی در دوراهی اتحادیه جهانی

تهران - ایرنا - پیکارهای انتخابی تیم‌های ملی کشتی در حالی امروز (پنجشنبه) آغاز می‌شود که هنوز برگزاری رقابت‌های قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۰ قطعی نشده و اتحادیه جهانی کشتی هنوز نتوانسته تصمیم قاطعی را در این رابطه اتخاذ کند.

به گزارش ایرنا، رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی کشتی در ۷ وزن آزاد و ۱۰ وزن فرنگی روز پنجشنبه ۱۵ آبان ماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بدون حضور تماشاگران در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار می‌شود. رقابت‌های انتخابی سه وزن کشتی آزاد پیش از این برگزار شده بود.

به احتمال فراوان اتحادیه جهانی کشتی قرار است فردا (پنجشنبه) یا روز جمعه تصمیم نهایی خود را در رابطه با برگزاری پیکارهای جهانی سال ۲۰۲۰ در صربستان اتخاذ کند. البته به نظر می‌رسد این اتحادیه هنوز در این رابطه سردرگم و بلاتکلیف است و احتمال دارد که جلسه هیات اجرایی اتحادیه برای تصمیم‌گیری در خصوص مسابقات برای چندمین مرتبه به تعویق بیافتد.

این در حالی بود که اتحادیه جهانی همه چیز را به کشورهای عضو سپرد و به آنها پیشنهاد داد تمایل یا انصراف خود برای حضور در جهانی را اعلام کنند تا بدین ترتیب تکلیف رقابت‌های جهانی هم مشخص شود اما پاندوی ویروس کرونا در جهان همه چیز را ممکن است تغییر دهد.

در حالی که بسیاری از فدراسیون‌های بین‌المللی رقابت‌های جهانی و قاره‌ای خود را در سال ۲۰۲۰ لغو کرده‌اند اما «نناد لالوویچ» رییس صربستانی اتحادیه جهانی کشتی به صورت جدی به دنبال برگزاری حداقل پیکارهای جهانی در رده سنی بزرگسالان است و بنا دارد تا انتخابات این اتحادیه را نیز در کنار این رقابت‌ها برگزار کند. اتحادیه جهانی کشتی چندی پیش اعلام کرد رقابت‌های کشتی قهرمانی بزرگسالان در سال ۲۰۲۰ جهان طی روزهای ۲۲ لغایت ۳۰ آذر ماه به میزبانی بلگراد پایتخت کشور صربستان برگزار می‌شود.

در حالی که با توجه به موج دوباره همه‌گیری کرونا در بیشتر کشورهای جهان از جمله اروپا شرایط برای برپایی این رقابت‌ها در ابهام قرار دارد و حتی در فاصله کمتر از ۲ ماه تا آغاز این مسابقات (۲۲ تا ۳۰ آذر) سالن برگزاری رقابت‌ها در شهر بلگراد به عنوان بیمارستان برای درمان بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

با این وجود فدراسیون‌های کشتی آمریکا و ژاپن اعلام کرده‌اند که در رقابت‌های جهانی حضور نخواهند یافت و حضور تیم‌های ملی کشتی ارمنستان و جمهوری آذربایجان به دلیل جنگ قره‌باغ نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و با توجه به شرایط موجود حضور نیافتن بسیاری دیگر از کشورها در رقابت‌های جهانی دور از ذهن نخواهد بود. بی‌شک حضور نیافتن تیم قدرتمند کشتی آزاد آمریکا و ژاپن با تک ستاره‌هایش و غیبت سایر تیم‌های مطرح جهان، رقابت‌های جهانی را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

با همه این شرایط و با اتخاذ تصمیم مسوولان فدراسیون کشتی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی کشورمان در پیکارهای جهانی حضور خواهند یافت و البته شخص لالوویچ رییس اتحادیه جهانی کشتی نیز در رابطه با حضور تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی کشورمان در این پیکارها تاکید دارد.

حال به نظر می‌رسد که کادر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی بعد از انتقادهایی که در رابطه با برگزاری مسابقات انتخابی تنها در سه وزن کشتی آزاد، مطرح شد و همچنین صدای برخی از مدعیان نیز برای برگزار نشدن مسابقات انتخابی نیز بلند شد و برهمین اساس بنا شد تا رقابت‌های انتخابی به صورت فشرده و با تعداد افراد کمتری برگزار شود که به طور حتم فایده آن از برگزار نشدنش بهتر و سودمندتر است.

در هر صورت فردا (پنجشنبه) و پس از چندین ماه در رقابت‌های انتخابی شاهد مبارزه‌های جذابی خواهیم بود به طوری که برخی مبارزه‌ها از حساسیت خاصی برخوردار خواهد بود. به خصوص در وزن‌های۹۲، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد و 77، 87 و 130 کیلوگرم کشتی فرنگی.

البته ذکر این نکته ضروری است که در وزن ۸۶ کیلوگرم کامران قاسم‌پور به دلیل حضور حسن یزدانی، فردا در یک وزن بالاتر و در وزن ۹۲ کیلوگرم به مصاف حریفان خواهد رفت. جایی که محمدجواد ابراهیمی و علیرضا کریمی به دلیل مصدومیت حضور ندارند.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم نیز عباس فروتن دارنده مدال طلای جوانان جهان نیز از حضور در رقابت‌های انتخابی انصراف داد.

رقابت رضا طری در وزن ۵۷ کیلوگرم با ۲ جوان جویای نام به نام علیرضا سرلک و رحمان عموزاد خلیلی، در وزن ۸۶ کیلوگرم مبارزه حسن یزدانی با احمد بذری، در وزن ۹۲ کیلوگرم رقابت حسین شهبازی با کامران قاسمپور، ارشک محبی با شهبازی و قاسم‌پور می‌تواند از مبارزه‌های جذاب فردا باشد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم مبارزه‌های مجتبی گلیج، محمدحسین محمدیان و علی شعبانی با یکدیگر همگی حساس خواهد بود و ضمن آنکه محمدیان چندی پیش و در لیگ برتر در مبارزه‌ای نزدیک موفق به شکست شعبانی شد.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم نیز به طور حتم مبارزه پرویز هادی با امیرحسین زارع از همین الان تعیین کننده نفر برتر این وزن برای حضور در پیکارهای قهرمانی جهان خواهد بود.

در رقابت‌های انتخابی درون اردویی وزن‌های ۶۵، ۷۴ و ۷۹ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد به ترتیب «امیرمحمد یزدانی»، «مصطفی حسینخانی» و «علی سوادکوهی» عنوان نخست را کسب کردند.

در کشتی فرنگی نیز مبارزه وزن ۶۰ کیلوگرم بین هر ۳ نماینده یعنی مهدی محسن‌نژاد، پویا ناصرپور و علیرضا نجاتی و البته در وزن ۶۷ کیلوگرم محمدرضا گرایی به دلیل ابتلا به کرونا حضور نخواهد داشت و در وزن ۷۲ کیلوگرم نیز حضور سه مدعی با انگیزه و جوان یعنی اشکان سعادتی‌فر، علی ارسلان و امین کاویانی‌نژاد حساسیت این وزن را دوچندان خواهد کرد.

البته در وزن ۷۷ کیلوگرم محمدعلی گرایی با پژمان پشتام که البته این ۲ فرنگی‌کار در سال‌های اخیر چندین مرتبه با یکدیگر روبرو شدند و به طور حتم پشتام برای حضور در نخستین میدان جهانی خود انگیزه فراوانی دارد.

در وزن ۸۲ کیلوگرم که این روزها تحت تاثیر غیبت سعید عبدولی کاپیتان تیم ملی قرار گرفته، به طور حتم فرصتی برای ۳ مدعی دیگر است که برای نخستین مرتبه در پیکارهای جهانی حضور یابند.

در وزن ۸۷ کیلوگرم حسین نوری بعد از شکست کرونا و البته غیبت سال گذشته در رقابت‌های جهانی انگیزه فراوانی دارد تا خود را به کادر فنی ثابت کنند. مبارزه او با رامین طاهری از دیگر مبارزه‌های دیدنی پیکارهای انتخابی خواهد بود.

در وزن ۹۷ کیلوگرم مهدی علیاری پا به سن گذاشته کار سختی را به خصوص برابر محمدهادی ساروی جوان و مهدی بالی خواهد داشت و در وزن ۱۳۰ کیلوگرم نیز علی‌اکبر یوسفی دارنده طلای المپیک جوانان و طلای زیر ۲۳ سال جهان و یکی از پدیده‌های سال‌های اخیر انگیزه زیادی برای پوشیدن دوبنده تیم ملی دارد. مبارزه او با ۲ مدعی دیگر یعنی امیرقاسمی منجزی و امین میرزازاده می‌تواند از جذابیت‌های زیادی برخوردار باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha