ساماندهی مشاوران املاک چهارمحال و بختیاری در دستورکار قرار گرفت

شهرکرد -ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت بحث پیشگیری از تخلفات گفت: ساماندهی مشاوران املاک در استان در دستور کار شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قرار گرفته است.

محمدرضا عمرون روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم‌اکنون تعدادی از مشاوران املاک استان بدون مجوز فعالیت دارند که رسیدگی به فعالیت و همچنین ساماندهی مشاوران املاک از برنامه‌های مهم شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری است که با همکاری سازمان تعزیرات، دادستانی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه مشاوران املاک استان در دست اجراست.

وی به بحث تنظیم قولنامه صوری و فاقد اصالت به منظور افزایش قیمت کاذب در حوزه زمین و مسکن به عنوان یک تخلف اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بحث خرید زمین توافقی بین خریدار و فروشنده است، اما برخی از مشاوران املاک عاملی برای افزایش قیمت هستند.

وی اظهار داشت: چنانچه تخلفی در خصوص افزایش قیمت زمین و ارزش‌گذاری کم بر روی زمین انجام شود، تخلف در دادسر و محاکم عمومی رسیدگی می‌شود اما دریافت کمیسیون مازاد بر تعرفه ‌از سوی تعزیرات حکومتی رسیدگی می شود.

عمرون گفت: با اجرای طرح ساماندهی مشاوران املاک در استان از نوشتن قولنامه‌های صوری و بدون  اصالت و افزایش  قیمت‌های کاذب جلوگیری می‌شود.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۶۵۰ مشاور املاک دارای پروانه در شهرکرد فعال هستند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال وبختیاری در ادامه با اشاره به اینکه تعزیرات استان از سال گذشته به دلیل رسیدگی و همچنین طرح موضوع تخلف در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان‌ها، عملکرد خوب داشته‌ است ،گفت: این استان به عنوان استان برتر در حوزه مشارکت در موضوعات طرح شده در شورای پیشگیری از وقوع جرم استانها معرفی شده است.

وی گفت: این سازمان با توجه به فراوانی تخلفات در تعزیرات حکومتی در شورای پیشگیری از وقوع جرم طرح مساله می‌کند و با همکاری دستگاه‌های  متولی به رسیدگی و رفع مشکل می‌پردازد.

عمرون اظهار داشت: بحث آرایشگاه‌های زنانه و ساماندهی در این صنف از طرح‌های در دست اقدام برای سال آینده از سوی تعزیرات حکومتی است و رسیدگی به تخلفات احتمالی این صنف در حوزه ارائه کالا و خدمات بدون مجوز، گران فروشی و یا دریافت حق‌الزحمه بیشتر از نرخ مصوب، دخالت در امور درمان ، توزیع و تجویز قرص‌های لاغری در دستورکار قرار دارد.

وی به ایجاد بازارچه میوه و تره بار به منظور عرصه مستقیم میوه و محصولات کشاورزی در استان به عنوان یکی دیگر از برنامه‌ها و طرح‌های پیشنهادی در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اشاره کرد و گفت: این طرح در ستاد  تنظیم بازار استان نیز درحال پیگیری است تا شهرداری به عنوان متولی یک بازارچه احداث کند.

به گفته وی ،احداث این بازارچه دلالان را کنار گذاشته و محصول به صورت مستقیم و بدون واسطه توسط کشاورز و تولید کنند در بازار عرصه می شود .

به گزارش ایرنا، در ۶ ماهه نخست امسال سه هزار و ۴۵۰ پرونده تخلف در حوزه کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت و درمان در تعزیرات حکومتی استان تشکیل و بیش از ۳ هزار پرونده مختومه شد.

بیش از ۲۷ هزار واحد صنفی مجوزدار در چهارمحال و بختیاری فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha