تاخیر در توزیع نهاده‌های دامی و ادامه روند مشکل تولیدکننندگان

تهران- ایرنا- عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران گفت: وجود یک ایراد سیستمی در سامانه‌های توزیع و بارگیری نهاده‌های دامی منجر به تاخیر در توزیع و تشدید کمبود مصنوعی نهاده‌های دامی در بازار و افزایش هزینه برای واردکنندگان می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران (آوندا)، «محمدمهدی نهاوندی» افزود: درحالی که همه مسوولان کشور تاکید بر تسریع در توزیع و تخلیه کالاهای اساسی از گمرکات کشور دارند، تایید نشدن آدرس توسط خریدار نهاده‌های دامی موجب توقف در عرضه نهاده‌های دامی در سطح کشور می‌شود و همین امر در روند توزیع اختلال ایجاد کرده و به واردکنندگان هزینه‌های بیشتری تحمیل می‌کند.
وی اظهار داشت: این وضعیت تبدیل به معضل بزرگ داخلی شده که در نتیجه آن کالای اساسی که آماده توزیع  است، فقط به خاطر یک ایراد سیستمی مشمول هزینه‌های انبارداری شده و کمبود مصنوعی در بازار ایجاد می‌کند.

نهاوندی گفت: در جلسات مختلف با مسوولان مربوطه، این معضل مطرح و پیشنهاد شده به گونه‌ای عمل شود که اقدام نکردن خریدار در تایید آدرس محموله‌های دریافتی موجب توقف بارگیری و عرضه نهاده‌های دامی نشود، اما اقدام موثری در این زمینه انجام نشده و واردکنندگان علاوه بر معضلات ناشی از تحریم وقت و هزینه‌های زیادی بابت موانع داخلی باید پرداخت کنند.

وی خواستار رفع مشکل موجود و تسریع در توزیع نهاده‌ها از سوی وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی توزیع نهاده‌های دامی در بازار داخلی شد.

به گزارش ایرنا، در شهریورماه امسال یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن نهاده‌های دامی به طور هم‌زمان در بندر امام خمینی‌(ره)، بندرعباس و چابهار ترخیص و به سمت استان‌ها بارگیری شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha