۱۰ آبان ۱۳۹۹، ۲۲:۰۰
کد خبر: 84094585
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مانور آمادگی ستاد کرونا و گروه‌های جهادی پاکدشت برگزار شد

تهران- ایرنا- مانور آمادگی دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد کرونا و گروه‌های جهادی شهرستان پاکدشت با عنوان" رزمایش امنیت و سلامت" برای مقابله با شیوع ویروس کرونا برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مانور که روز شنبه و با حضور دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها، عوامل سازمان آتش‌نشانی، اورژانس، هلال احمر، دهیاری‌ها، بسیج، سپاه پاسداران و نیروهای جهادی برگزار شد، آمادگی پاکدشت برای مقابله با موج سوم شیوع ویروس کرونا به نمایش گذاشته شد.

فرماندار پاکدشت در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: رزمایش امنیت و سلامت با هدف تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در مقابله همه جانبه با شیوع ویروس کرونا و حفظ آمادگی دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های جهادی اجرا شده است.

هادی تمهیدی افزود: شهرستان پاکدشت به دلیل واقع شدن در مسیر محور امام رضا(ع) و استقرار بیش از ۳ هزار واحد صنعتی در آن، همواره با تردد هزاران دستگاه خودرو و جابجایی افراد زیادی مواجه است که این امر احتمال شیوع ویروس کرونا را افزایش می‌دهد.

وی اظهار کرد: با شروع موج سوم شیوع ویروس کرونا و اعلام وضعیت قرمز در استان تهران و شهرستان پاکدشت، تمامی دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد کرونا و گروه‌های جهادی و بسیجیان شهرستان پاکدشت به حالت آماده باش کامل فرار گرفته و آمادگی خود را برای مقابله با این بیماری حفظ کردند.

وی تصریح کرد: دو بیمارستان شهدای پاکدشت و زعیم شهرستان پاکدشت با تمام ظرفیت آماده پذیرش بیماران کرونایی است و کادر درمان تلاش دارند تا ضمن پیشگیری از ابتلای افراد به این ویروس، نسبت به مداوای بیماران کرونایی اقدام کنند.

تمهیدی تأکید کرد: وضعیت قرمز حاکم بر شرایط شهرستان به این معنی است که اگر مردم این بیماری را جدی نگرفته و همچون روزهای عادی در خیابان‌ها و محلات حضور پیدا کنند، علاوه بر افزایش میزان مبتلایان و تلفات انسانی ناشی ازکرونا، کادر درمان نیز فرسوده و مقابله با این بیماری سخت‌تر از قبل می‌شود.

وی اظهار کرد: بهترین راه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، قطع زنجیره انسانی با ممانعت از خروج افراد از منازل است در غیر این صورت، تمامی اقدامات صورت گرفته برای مقابله با این بیماری، بی‌نتیجه باقی می‌ماند.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۳۸۶ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۳۴ هزار و ۸۶۴ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.
سیما سادات لاری روز شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (دهم آبان ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هفت هزار و ۸۲۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۴۱۷ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۱۲ هزار و ۷۷۲ نفر رسید.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha