۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۴۰
کد خبرنگار: 1270
کد خبر: 84092466
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مردم از برگزاری مراسم مولودی‌خوانی در بوکان خودداری کنند

مهاباد- ایرنا - دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت، امام جمعه و شورای روحانیت شهرستان بوکان با صدور اطلاعیه‌ای از مردم این شهرستان خواستند تا ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی از برگزاری هر نوع مراسم به مناسبت ایام میلاد پیامبر اکرم (ص) خودداری کنند.

در اطلاعیه ای که روز پنجشنبه توسط شورای روحانیت بوکان و دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شهرستان های بوکان و شاهین دژ صادر شده، آمده است: میلاد نبی مکرم اسلام روز بزرگی است که در آن روز، خداوند با خلق بنده ای بزرگوار در دورانی که ظلم و بی عدالتی، تبعض و فساد، جهل و نادانی بیداد می کرد، با وحدت آفرینی در میان مستضعفان زمینه احقاق حق و عدالت  و بر پایی حکومت اسلامی را فراهم ساخت.

در ادامه این بیانیه با تبریک فرارسیدن میلاد مسعود رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق(ع) و هفته پربرکت وحدت، یادآوری شده است که امروز و در شرایط کنونی، دشمن و عواملی که منافع خود را با اتحاد و همبستگی مسلمانان  از دست رفته می‌بینند، تمام سعی و تلاش خود را جهت ایجاد اختلاف و تفرقه افکنی میان مسلمانان، شیعه و سنی به کار بسته‌ و از هیچ اقدامی فروگذار نمی کنند بنابراین می طلبد که پیروان مکتب انسان ساز اسلام از مذاهب مختلف هوشیاری خود را حفظ کرده و مراقب باشند توطئه های شیاطین درصفوف به هم پیوسته امت اسلامی را رخنه نکنند.

در این بیانیه اضافه شده است: شیعه و سنی همگی به حکم قرآن و پیامبر اکرم (ص)، مسلمان و برادر هستند  و نباید اجازه دهند دشمنان اسلام با سوء استفاده از اختلاف نظر های جزئی، وحدت و همبستگی مسلمانان را از بین برده و مانعی بزرگ در راه تعالی و پیشرفت جامعه اسلامی ایجاد کنند و باید بدانیم آنچه امروز در بین مسلمانان، شیعه و سنی باید مورد تاکید و توجه قرار گیرد، وحدت کلمه و اصل قرار دادن آن در راستای تشکیل امت واحده اسلامی است.

همچنین در این بیانیه آمده است: در راستای وحدت و یکپارچگی ملت شریف ایران و ضرورت مقابله با کرونا که تاکنون جان هزاران نفر را گرفته، از آحاد مردم بوکان انتظار داریم ضمن رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی از برگزاری هر نوع مراسم خودداری کرده و آنچه را که معمولاً به همین مناسبت هزینه می کنند، به نیازمندان جامعه اختصاص دهند.

به گزارش ایرنا، سالروز ولادت حضرت محمد (ص) و هفته وحدت در مناطق اهل سنت با برگزاری جشن‌های ویژه مانند مولودی خوانی و جلسات ختم قرآن همراه است.

مردم در این مناطق در مساجد و منازل شخصی خود در ماه مولود و میلاد پیامبر اسلام اقدام به برگزاری مراسم مختلف مولودی خوانی کرده و دور هم جمع شده و میلاد پیامبر را تبریک می‌گویند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha