سمن‌ها بازوان پرتوان مردمی برای کاهش دردهای اجتماعی هستند

قزوین - ایرنا - دبیر شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد استان قزوین گفت: سمن‌ها بازوان پرتوان مردمی هستند که می‌توانند در شرایط دشوار به یاری دولت و نهادهای رسمی آمده و از شدت آلام اجتماعی بکاهند.  

به گزارش ایرنا، مریم بیدخام روز چهارشنبه در جلسه شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد استان قزوین با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ضرورت مشارکت تشکل‌های مردم نهاد در راستای مقابله با  شیوع این بیماری،افزود: هم‌افزایی بین گروه‌های‌ مردمی به منظور کمک هرچه بیشتر برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به ویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی افزود: به هیچ عنوان نباید در شرایط کنونی نسبت به شیوع کرونا بی‌تفاوت باشیم و تمامی ظرفیت‌های مردمی و اجتماعی را برای مقابله با آن به کار بگیریم.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با اشاره به ضرورت حمایت، توانمندسازی و نظارت سمن‌ها توسط دستگاه‌های تخصصی، افزود: تجربه بحران کرونا نشان داد سازمان‌های مردم‌نهاد در صورت ساماندهی و به‌کارگیری هدفمند، می‌توانند نقش فوق‌العاده مهمی در یاری به مردم و حاکمیت ایفا کنند.
بیدخام در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به منظور فعالیت هدفمند و بر اساس بخشنامه اخیر وزارت کشور افراد متقاضی تأسیس تشکل می‌تواند فقط در پنج سمن به عنوان عضو هیأت مدیره و صرفاً در یک تشکل به عنوان مدیرعامل فعالیت نمایند.
وی با اشاره به تشکل‌هایی که با درخواست آنها موافقت اولیه به عمل آمده است، افزود: مجمع حقوقدانان مهرورز با هدف شبکه سازی حقوقدانان برای نیل به اهداف بشردوستانه و حمایت از گروه‌های آسیب پذیر جامعه، موسسه محبان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با هدف برطرف نمودن بخش کوچکی از آلام طبقه محروم و مستضعف و موسسه خیریه بیمارستان ولایت قزوین با هدف ساماندهی مشارکت‌های مردمی برای حمایت از بیماران موافقت اولیه برای شروع فعالیت خود را دریافت کردند.
بیدخام افزود:این تشکل‌ها پس از اخذ استعلامات مربوط از مراجع ذیصلاح و طی مراحل اداری و دریافت پروانه فعالیت معتبر مجاز به فعالیت در چارچوب اساسنامه خود خواهند بود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha