۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۹:۲۳
کد خبرنگار: 2256
کد خبر: 84090388
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تلویزیون چین: خشونت سیاسی در آمریکا در حال افزایش است

پکن- ایرنا- تلویزیون دولتی چین روز سه شنبه با انتشار تحلیلی بر اساس مطالعات دانشگاهی و محققان آمریکایی و ناظران بین المللی خاطرنشان کرد که خشونت سیاسی در آمریکا فارغ از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آن کشور در حال افزایش است.

به گزارش ایرنا به نقل از تلویزیون چین، مطالعات دانشگاهی در آمریکا که در نشریه «فازبید» منتشر شده، مؤید آن است که ایالات متحده درگیر تنش و آشوب سیاسی بزرگی خواهد شد و نتیجه انتخابات ریاست جمهوری روزهای آینده نیز این روند را تغییر نخواهد داد.

گزارش ادامه می دهد: آشفتگی کنونی در ایالات متحده، همراه با یک بیماری همه گیر و جنبش اجتماعی که به شورش های خشونت آمیز ناشی از سخنان بی پروای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تبدیل شده، جامعه آمریکا را به یک بشکه باروت مبدل کرده که فقط منتظر یک جرقه برای انفجار است. 

گزارش از قول «پیتر تورچین» استاد جامعه شناسی دانشگاه کانتیکت آمریکا آورده است که بدترین وضع، هنوز فرا نرسیده است. آمریکا دچار مشکلاتی نظیر رکود دستمزد، بدهی ملی، رقابت بین نخبگان، بی اعتمادی به دولت، شهرنشینی و ساختار سنی جمعیت است.

تلویزیون چین می افزاید که محققانی نظیر تورچین معتقدند که نابرابری و بی ثباتی سیاسی جامعه آمریکا را درگیر کرده است و مشکل فقط شخص ترامپ نیست، بلکه مسایل زیربنایی و انباشته شده از گذشته است.

در این تحلیل از قول «جک گلدستون» جامعه شناس دانشگاه جورج میسون که زمانی در یک پروژه سازمان سیا فعالیت می کرد تا پیش بینی کند که یک کشور چگونه درگیر هرج و مرج می شود، آورده است: نگرانی از آینده است. مشکلات پس از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ نیز حل نخواهد شد. اگر ترامپ شکست بخورد و بی سرو صدا کنار برود و یا اگر شرایط دیگری پس از انتخابات وجود داشته باشد، باز هم خشونت ادامه خواهد یافت. 

تلویزیون چین به گفته گلدستون اشاره می کند مبنی بر اینکه نگرانی اساسی این است که مردم در سراسر کشور از هر طیف سیاسی اعتقاد خود را نسبت به دولت و نهادهای سیاسی از دست داده اند.

این رسانه چین تصریح کرد: از دیدگاه این محققان، افرادی که احتمال خشونت جدی سیاسی در ایالات متحده را بر اساس "قدرت نهادهای آمریکایی" رد می کنند، ظاهراً "بسیار خوش بین" هستند. زیرا تورچین می گوید؛ "نظام اجتماعی که در آن زندگی می کنیم بسیار شکننده است".

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha