۱۰۰ ورزشکار در رشته ورزشی تیراندازی با کمان در اردبیل فعالیت می‌کنند

اردبیل - ایرنا - رییس هیات تیراندازی با کمان استان اردبیل گفت: ۱۰۰ ورزشکار در رشته ورزشی تیراندازی با کمان به صورت حرفه ای در مناطق مختلف این استان فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایرنا ، بهنام کمالی روز دوشنبه در گفت و گوبا خبرنگاران با بیان اینکه از این تعداد ۵۵ کماندار آقا و ۴۴ نفر هم خانم هستند، افزود: ۳۵ نفر در شهرستان‌ پارس‌آباد، ۲۵ نفر در شهرستان مشگین‌شهر، ۳۴ نفر در شهرستان اردبیل و پنج نفر هم در شهرستان نمین فعال هستند.

وی با بیان اینکه در استان اردبیل ۱۳ نفر داور در رشته تیراندازی با کمان قضاوت می‌کنند که چهار نفر از آنها آقا و مابقی خانم هستند، اظهارداشت: از ۱۵ نفر مربی فعال در استان هم چهار نفر خانم و ۱۲ نفر آقا هستند.

وی از فعال بودن هیات تیراندازی در شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، مشگین‌شهر، نمین، سرعین و گرمی خبر داد و بیان کرد: هیات تیراندازی با کمان در شهرستان‌های خلخال، کوثر و نیر در آینده نزدیک راه‌اندازی و فعال خواهد شد.

وی استعدادیابی، بسط و گسترش تیراندازی با کمان، فعال کردن هیات شهرستان‌ها، توجه به ورزش بانوان و تلاش برای جذب حامی مالی، تلاش برای مهیا کردن زیرساخت‌ها و تجهیزات لازم، برگزای کلاس‌های آموزشی برای مربیان و داوران جهت به روز کردن و ارتقای سطح دانش آنها، برگزاری مسابقات، استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و تجربیات پیشکسوتان ورزش تیراندازی با کمان و ایجاد همدلی و تعامل و همکاری با فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان را از جمله اولویت‌های هیات ذکر کرد.

کمالی اضافه کرد: با توجه به اینکه رشته ورزشی تیراندازی با کمان یکی از رشته‌های مدال‌آور در مسابقات المپیک و رقابت‌های جهانی است، همه باید تلاش کنند این رشته ورزشی به جایگاه حقیقی خود برسد.

رییس هیات تیراندازی با کمان استان اردبیل کمبود تجهیزات را از عمده‌ترین مشکلات این هیات در استان ذکر کرد و ادامه‌داد: با اینکه شیوع ویروس کرونا در جامعه همه چیز از جمله ورزش را تحت تاثیر قرار داده ولی کمانداران استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای حفظ آمادگی خود تمرین می‌کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha