۳ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۴۹
کد خبرنگار: 1020
کد خبر: 84086673
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهارمحال و بختیاری ۴ هزار و ۹۲۵ انبار فعال دارد

شهرکرد- ایرنا-رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: پنج هزار و ۷۱۸ انبار ارزاق بخش خصوصی در این استان شناسایی شده است که از این تعداد چهار هزار و ۹۲۴ انبار پُر تراکش و فعال است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، سجاد رستمی اظهار داشت: در سال جاری نیز  ۷۷۶ انبار جدید در این استان شناسایی شد، که این تعداد انبار در راستای طرح مکلف شدن انبارداران در ثبت ورود کالاها و اطلاعات آن‌ها در سامانه جامع انبارها با رویکرد رصد و کنترل عرضه و تقاضا شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه نگهداری کالاها در انبارهای ثبت نشده و بدون شناسنامه تخلف است و با آن برخورد می‌شود، تصریح کرد: انبارها کم بار و بی‌بار نیز در سامانه این سازمان ثبت و به صورت الکترونیکی قابل رصد است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود:بازرسان این اداره نظارتی با رصد روزانه انبارهای ثبت شده و فعال در استان میزان ورود و خروج کالا و پیگیری یا امتناع از فروش کالا را رصد و پایش می‌کنند.
رستمی با تاکید بر اینکه این سامانه از بروز احتکار و یا قاچاق کالا در انبارها جلوگیری می‌کند، تصریح کرد: در سامانه جامع انبارها ۲ شاخص رصد و پایش انبارها و همچنین رسید و صدور حواله مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی، با تاکید بر اینکه بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی و همچنین انبارها و واحدهای نگهداری کالا در استان به صورت مشترک با دستگاه‌های اجرایی دیگر و همچنین اتاق اصناف و یا بازرسان سازمان صنعت،معدن و تجارت انجام می‌شود ، تاکید کرد: ۷۰ درصد انبارهای استان خاص اصناف و عمده‌فروشان، خرده‌ فروشان، شرکت‌های پخش و صنف انبارداران و مابقی انبارها خاص صنعت، ادارات و بخش کشاورزی است.

به گزارش ایرنا، هم‌اینک بیش از ۳۰ هزار و ۵۳۸ واحد صنفی شامل ۶ هزار و ۲۰۷ واحد تولیدی، ۱۶ هزار و ۳۳ واحد توزیعی و هشت هزار و ۲۹۸ واحد خدماتی در چهارمحال و بختیاری فعال است.

 
 
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha