استان سمنان طلایه‌دار امنیت

۲۸ مهر ۱۳۹۹، ۷:۰۰
کد خبر: 84079295
استان سمنان طلایه‌دار امنیت

سمنان- ایرنا- سمنان، به دلیل موقعیت جغرافیایی و همجواری با هشت استان، منطقه طلایی اتصال مناطق شمالی- جنوبی و شرقی- غربی کشور محسوب می‌شود که تلاش پلیس این استان عرصه را بر متخلفان امنیت اقتصادی، اجتماعی و مواد مخدر تنگ کرده و سمنان را به یکی از استان‌های امن کشور تبدیل کرده است.

به گزارش ایرنا،  استان سمنان ۹۷ هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع وسعت دارد که از لحاظ وسعت به عنوان  هفتمین استان پهناور کشور شناخته می‌شود و به دلیل موقعیت جغرافیایی برخورداری از کویر، کوهستان و جنگل و همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور شامل قم، اصفهان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان و مازندران، یکی از مناطق طلایی و راهبردی اتصال دهنده مناطق مختلف کشور به یکدیگر به شمار می‌رود که اکنون با تلاش بدون چشم‌داشت پلیس در سراسر این استان پهناور، امنیت به بهترین شکل وجود دارد.

استان سمنان به دلیل قرارگیری در مسیر اتصال به مناطق مرزی و شمالی- جنوبی کشور، نزدیکی به پایتخت همواره  در مسیر عبور قاچاقچیان قرار دارد و اکنون با پرواز پهپاد بر فراز آسمان کویر استان سمنان امنیت منطقه تقویت شده است.

افزایش کشف سرقت و  کاهش وقوع سرقت از دیگر دستاوردهایی است که با تلاش نیروی انتظامی استان محقق و موجب شده است نام این استان در بین استان‌های امن کشور قرار بگیرد.

از دیگر دستاوردهای امنیت در استان سمنان می‌توان به کوتاه شدن دست اراذل و اوباش در این خطه اشاره کرد و بر اساس آمار سمنان سومین استان موفق کشور در برخورد و مقابله با اراذل و اوباش است.

یکی از شهروندان سمنانی که نخواست نامی از وی برده شود در حالی که در مقابل کلانتری ایستاده بود، در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: به دلیل سرقت از منزلش به پلیس مراجعه کرده است.

وی ادامه داد: قبول دارم به دلیل سهل‌انگاری و رعایت نکردن نکات ایمنی مانند نصب حفاظ پنجره شرایط سرقت را برای سارقان فراهم کردم، اما اکنون با گذشت ۲ هفته سارق منزلم پیدا شد.

وی بیان کرد: در سرقت از خانه‌ام در اولین اقدام با سامانه ۱۱۰ تماس گرفتم و پلیس در زمانی کوتاه خود را به محل رساند و با بررسی جزئیات گفت به کلانتری مراجعه کنم  و اکنون باورم نمی‌شود در این مدت کوتاه سارق پیدا شود.

وی اضافه کرد: سرعت عمل پلیس در شناسایی سارقان تحسین برانگیز است و سمنان با عملکرد مطلوب کارکنان نیروی انتظامی جزو استان‌های امن کشور است.

فاطمه یکی دیگر از شهروندان سمنانی در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: سمنان، استانی امن است که این احساس امنیت کم‌نظیر است.

وی ادامه داد: به شهرهای مختلف سفر کرده‌ام، چهره برخی شهرها خود حکایت از وضعیت شهر دارد و در برخی موارد افرادی تردد دارند که به نظر نمی‌رسد پایبند به هنجارها باشند،  اما در استان سمنان اراذل و اوباشی که در خیابان‌های شهر تردد کنند و برای شهروندان مشکلی ایجاد کنند به چشم نمی‌خورد.

فاطمه اضافه کرد: باید قدر امنیت را بدانیم امنیت نیز مانند سلامتی نعمتی مجهول است و در زمان حاضر که کرونا در جامعه شیوع یافته تازه قدر سلامتی را می‌دانیم و امنیت هم دقیقا همین مقوله است.

وی خاطرنشان کرد: همین که در خیابان‌ها و بوستان‌های شهر با خیالی آسوده قدم می‌زنیم و پیاده‌روی می‌کنیم بی آنکه نگران ایجاد مزاحمت از سوی اراذل و اوباش باشیم ارزشمند است و این نتیجه سال‌ها زحمت جان برکفان مدافعان امنیت است.

برآیند گفت و گو با شهروندان و بیان مصداق‌هایی از امنیت از سوی آنان نشان می‌دهد پلیس استان سمنان عملکرد مطلوبی در پاسخ به مطالبه های مردمی و تامین آرامش و امنیت داشته است.

سمنان جزو استان‌های امن کشور

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: سمنان جزو استان‌های امن کشور به شمار می‌رود که این دستاورد نتیجه تلاش خالصانه کارکنان نیروی انتظامی استان است.

حبیب‌الله خجسته‌پور ابراز داشت: از هفته ناجا در سال گذشته تا امسال یک سال می‌گذرد و در این مدت استان سمنان در مبارزه با قاچاق و تامین امنیت اجتماعی و اقتصادی خوش درخشیده و اقدامات خوبی در این استان انجام شده است.

وی ادامه داد: کارکنان نیروی انتظامی جان بر کفان تامین امنیت جامعه هستند که در دفاع از امنیت جامعه جان خود را فدا می‌کنند و از جمله تلاش‌های پلیس برای تامین امنیت می‌توان به تامین امنیت برگزاری انتخابات و تامین امنیت داخل کشور در آبان گذشته اشاره کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان خاطر نشان کرد: با شیوع کرونا پلیس در لباس مدافعان امنیت  پا به پای مدافعان سلامت در جامعه تلاش کرد.

وی اضافه کرد: پلیس مهربان ارتباط خود با مردم را حفظ و تقویت می‌کند و ‎ ارتباط دوسویه مطلوب و موثر بین مردم و پلیس نشان از موفقیت و تحقق این راهبرد است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه مردم کشور شرایط معیشتی و مشکلات خاصی را تجربه می‌کنند، افزود: نیروی انتظامی با پلیس‌های تخصصی ضمن برقراری امنیت در جامعه توانسته است رابطه خود با مردم را تقویت کند.

 پهپاد پلیس امنیت آفرین کویر سمنان

جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان اظهار داشت: امنیت مناطق کویری استان با اشراف اطلاعاتی پلیس استان با بهره گیری از فناوری پهپاد دوچندان شد.

سرهنگ سید علی میراحمدی  بیان کرد: پلیس برای برقراری نظم و امنیت قدم به قدم خود را به فناوری های نوین مجهز می‌کند.

وی  با اشاره به به کارگیری پهپادها برای ارتقاء امنیت در مناطق کویری استان سمنان افزود: پلیس استان با این ابزار پیشرفته اشراف اطلاعاتی خود را در مقابله با اقدامات سوداگران مرگ در کویر پهناور مرکزی افزایش داد و کویر را برای قاچاقچیان مواد مخدر به منطقه ای ناامن مبدل کرد.

وی با بیان اینکه کیفیت بالای تصویربرداری امکان شناسایی دقیق را حتی در شب برای پلیس به خوبی فراهم می کند خاطرنشان کرد: با اطلاعاتی که پهپادها در اختیار پلیس قرارمی‌دهد، گشت های کویری به صورت بسیار هدفمند به کارگیری خواهد شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان به برنامه‌ریزی‌های گسترده و دقیق برای تامین آرامش مردم و مبارزه بی امان با قاچاق مواد مخدر اشاره کرد و گفت : تقدیم هزاران شهید و جانباز در این راه عزم جدی پلیس در برچیدن بساط اعتیاد را نشان می دهد.

مواد مخدر از جمله بر هم زننده آرامش  آحاد جامعه و آفتی بین نوجوانان و جوانان به عنوان آینده‌سازان کشور است و پلیس استان کشف و برخورد با مجرمان را در اولویت کاری خود قرار داده است.

کشف ۸ هزار و ۱۴۵ کیلو گرم مواد مخدر در استان سمنان

مواد مخدر از جمله بر هم زننده آرامش  آحاد جامعه و آفتی بین نوجوانان و جوانان به عنوان آینده‌سازان کشور است و پلیس استان کشف و برخورد با مجرمان را در اولویت کاری خود قرار داده است.

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: هشت تن و ۱۴۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر نیمه نخست امسال با تلاش پلیس در این استان کشف شد.

سردار سرتیپ دوم عبدالله حسنی با بیان اینکه بیشتر موادمخدر کشف شده در استان سمنان مواد مخدر سنتی مانند تریاک است، ابراز داشت: کشفیات مواد مخدر صنعتی نسبت به سنتی کمتر است.
وی ادامه داد: ۵۰ درصد کشفیات مواد مخدر در استان سمنان در ۶ ماه نخست امسال در طرح‌های محله محور کشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامی استان سمنان بیان کرد: نزدیک به چهار هزار و ۵۰۰ کیلوگرم موادمخدر از مجموع هشت هزار و ۱۴۵ کیلوگرم مواد مخدر کشف شده در استان سمنان مربوط به اجرای طرح‌های محله محور است.

متلاشی شدن ۸۲ باند سرقت در استان سمنان

 فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: ۸۲ باند سرقت در استان شناسایی و متلاشی شد که شناسایی این باندهای سرقت که اغلب از استان‌های دیگر به این استان آمده بودند نقشی مهم در تامین امنیت استان داشته است.

وی ابراز داشت: با توجه به شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی پیش‌بینی می‌شد سرقت در استان سمنان افزایش داشته باشد، اما آمار نشان می‌دهد سمنان از استان‌های امن کشور محسوب می‌شود که سرقت در آن افزایش چشمگیر نداشته است.

فرمانده انتظامی استان سمنان بیان کرد: وقوع سرقت در استان براساس گزارش‌ها در نیمه نخست امسال افزایش یک درصدی داشته است و این آمار مطلوب است.

حسنی تصریح کرد: تلاش شبانه‌روزی پلیس استان سمنان در نیمه نخست امسال موجب شد ۶۴ درصد پرونده‌های تشکیل شده در زمینه سرقت منجر به نتیجه نشود.

وی ادامه داد: ۸۰ درصد سارقان استان سمنان را افراد کمتر از ۳۵ سال سن تشکیل می‌دهد و ۹۹ درصد سارقان شناسایی و دستگیر شده دارای مدرک تحصیلی دیپلم و پایین‌تر هستند.

احساس امنیت در رفت و آمدهای شهری یک مطالبه به حق مردمی محسوب می‌شود تا کمترین هنجار شکنی در جامعه رخ دهد و خوشبختانه پلیس استان سمنان با برنامه‌های کارشناسی و برخورد جدی  در مقابله با اراذل توانسته است این خواسته به حق مردم را محقق کند.

سمنان جزو سه استان برتر در مقابله با اراذل و اوباش

احساس امنیت در رفت و آمدهای شهری یک مطالبه به حق مردمی محسوب می‌شود تا کمترین هنجار شکنی در جامعه رخ دهد و خوشبختانه پلیس استان سمنان با برنامه‌های کارشناسی و برخورد جدی  در مقابله با اراذل توانسته است این خواسته به حق مردم را محقق کند.

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: فعالیت اراذل و اوباش در استان با تلاش جان برکفان نیروی انتظامی به صفر رسیده است و سمنان جزو سه استان برتر در مقابله با این افراد هنجارشکن است.

حسنی ابراز داشت: اراذل و اوباش جرات ایجاد تشویش در اذهان عمومی در جغرافیای استان را ندارند و در صورت تخلف کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر خواهند شد.

وی اضافه کرد: تامین امنیت جامعه از وظایف ذاتی نیروی انتظامی و بر هم زدن امنیت جامعه خط قرمز پلیس است و برخورد جدی بدون سپری شدن زمان، رویکرد پلیس در مقابله با هنجارشکنان است.

فرمانده انتظامی استان سمنان بیان کرد: در یک سال گذشته با اتخاذ تصمیم‌های راهبردی، تصادف‌ها در استان ۲۸ درصد کاهش یافت.

وی خاطرنشان کرد: در یکسال گذشته تصادف‌های منجر به فوت در استان سمنان ۳۰ درصد و تصادف‌های منجر به آسیب و جرح در استان ۲۳ درصد کاهش یافت.

حسنی اضافه کرد: مردم استان سمنان در نیمه نخست امسال ۴۲ هزار تماس تلفنی با سامانه ۱۱۰ پلیس برقرار کردند که میزان تماس‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش یافت.

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: ۵۰ درصد از تماس‌های تلفنی مردم استان با سامانه ۱۱۰ پلیس منجر به اقدام های عملیاتی شد.

وی اظهار داشت: پلیس به منظور تسریع و ارتقای عملکرد، هوشمندسازی را در اولویت کاری خود قرار داده و اکنون تمام لباس‌های پلیس مجهز به دوربین است.

فرمانده انتظامی استان سمنان استقرار یگان پهپادی  به منظور تامین امنیت کویر، مدیریت بحران و ترافیک در استان سمنان را از دیگر اقدام های انجام شده برای هوشمندسازی پلیس در تراز جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

با پیشرفت فناوری سرقت‌ها نیز نوین شده است و جرائم سایبری یکی از جرایم جدید است که با هوشیاری پلیس استان و آگاهی بخشی به جامعه استان سمنان در این زمینه عملکرد مطلوب داشته است.

کاهش ۷۹ درصدی جرائم مربوط به برداشت غیر مجاز بانکی در سمنان

رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: جرایم مربوط به برداشت غیرمجاز بانکی در ۶ ماه اول سال جاری ۷۹ درصد کاهش یافت که فعال کردن رمز پویا یکی از دلایل کاهش جرایم سایبری در این حوزه است.

سرهنگ حسین صادقی ابراز داشت: پلیس فتا استان سمنان با بهره‌گیری از کارشناسان جوان، خبره و تحصیل کرده یک مجموعه به‌ روز و پویا بوده و اصلی‌ترین هدف آن حفظ امنیت و آرامش شهروندان از طریق پاکسازی فضای مجازی است.

وی گفت: کلاهبرداری اینترنتی، هتک حیثیت و مزاحمت اینترنتی در ۶ ماه اول سال جاری بیشترین جرایم در سطح استان بود و این روند ناشی از سهل‌انگاری و اعتماد بی‌جا به افراد و کلاهبردارن سایبری و همچنین عدم آگاهی کاربران در حفظ و نگهداری اطلاعات مالی و خصوصی و سرقت آن توسط مجرمان سایبری است. 

این مقام انتظامی استان سمنان افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی برای جوامع هدف، طراحی و توزیع تولیدات آموزشی و تهیه هشدارهای سایبری متناسب با فراوانی جرایم سایبری نقش بسزایی در کاهش جرایم داشته است و می‌طلبد کاربران فضای مجازی با بهره‌گیری از محتوای تولیدی کاربردی  پلیس فتا، همواره دانش سایبری خود را ارتقاء داده و دست کلاهبرداران و شیادان اینترنتی را کوتاه کنند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان عنوان کرد: اگر کاربران با احتیاط در این فضا گام بردارند و توصیه‌های امنیتی پلیس فتا در نحوه استفاده امن از فضای مجازی را همچنان رعایت کنند، می‌توانیم شاهد کاهش وقوع جرایم سایبری در استان سمنان بوده و فرصت ارتکاب جرم را از مجرمان بگیریم.

این مقام مسئول انتظامی با اشاره به افزایش آمار جرائم کلاهبرداری، به عموم شهروندان سمنانی توصیه کرد : ساده‌ترین روش مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از شهروندان تبلیغات اغواکننده با قیمت‌های وسوسه‌انگیز و دریافت بیعانه است، پس کاربران به سادگی فریب وعده‌های پوچ و تبلیغات اغواکننده کلاهبرداران را نخورند و قبل از دیدن کالا و اطمینان از اصالت آن و همچنین مدارک کالا اقدام به پرداخت بیعانه نکنند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان با توجه به پرونده‌هایی که با موضوع هتک حیثیت و مزاحمت‌های اینترنتی در ۶ ماه نخست سال جاری تشکیل ‌شده است بیان کرد: با توجه به استفاده روزافزون کاربران از شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه متاسفانه همزمان شاهد افزایش پرونده‌های مزاحمت و هتک حیثیت هستیم.

وی اضافه کرد : بنابراین کاربران فضای سایبر و به خصوص خانواده‌ها باید در استفاده از این شبکه‌ها هوشیار باشند و با رعایت نکات امنیتی مانع ورود و دست‌اندازی مجرمان سایبری به حریم خصوصی خود شوند.

آمار نشان می‌دهد پلیس استان سمنان در زمینه تامین امنیت استان در کشور خوش درخشیده است و تداوم شرایط و حفظ دستاوردها نیازمند توجه بیش از پیش به فرهنگ‌سازی و استفاده از ظرفیت رسانه، هوشمندسازی پلیس و همکاری و  همراهی دیگر دستگاه‌های اجرایی و آحاد جامعه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha