۱۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۲۷
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 84070367
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

میلیون‌ها آمریکایی در معرض تهدید توفان،ترامپ سرگرم انتخابات

تهران – ایرنا – وقوع توفان موسوم به «دلتا» طی روزهای اخیر در دو ایالت تگزاس و لوئیزیانا موجب شد تا حدود پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از ساکنان این دو ایالت از آمریکا با خطر سیلاب و قطعی برق مواجه شوند؛ این توفان در آستانه انتخابات آبان ماه بحرانی بر دیگر بحران هایی است که پیش از این ترامپ برای انتخابات با آن دست به گریبان بود.

به گزارش روز شنبه ایرنا، شبکه خبری سی ان ان در یک گزارش میدانی دراین باره افزود: توفان دلتا روز جمعه (روز گذشته) باعث شد تا  بخش عمده ای از این دو ایالت در خاموشی فرو رود و برق بیش از ۴۵۳ هزار واحد مسکونی و تجاری را دراین بخش از آمریکا قطع شود.

بنابراین گزارش شدت وزش این توفان که به بیش از ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت رسید، وضعیت را در نواحی ساحلی این دو ایالت جنوبی آمریکا به شدت وخیم ساخت.

سی ان ان در ادامه نوشت: بحران زمانی تشدید شد که توفان دلتا در نزدیکی همان محلی رخ د اد که پیش از این توفان ویرانگر «لورا»(Laura) رخ داده بود. 

مقامات ایالتی دراین بخش از آمریکا تنها وقوع این توفان را موجب بحران و نگرانی نمی دانند بلکه پیامده های پس از فرو نشست این توفان باعث نگرانی عمده است.

«نیک هانتر» شهردار بخش «لیک چارلز» (Lake Charles) ایالت لوئیزیانان به سی ان ان گفت: درحال حاضر بزرگترین نگرانی وقوع سیلاب ناشی از توفان دلتا است.

خطر سیلاب از شرق میانه تا جنوب آمریکا

سی ان ان گزارش داد: حدود ۵.۵ میلیون نفر از شرق میانه تا جنوب آمریکا، از ایالت تنسی تا ایالت های لوئیزیانا و تگزاس در معرض خطر با آمدن سطح آب و سیلاب ناشی از توفان دلتا قرار دارند.

«جان بل ادواردز» فرماندار ایالت لوئیزیانا با ابراز نگرانی دراین باره به این شبکه تلویزیونی آمریکایی گفت: نباید با کاسته شدن از شدت توفان توجه ها از آن بدور ماند چراکه مشکل اصلی پس از پایان گرفتن توفان  و پیامدهای آن برای این ایالت ها است.

بی توجهی دولت فدرال به ایالت های توفان زده

تاکنون دولت ترامپ با وقوع توفان دلتا که دو ایالت مهم جنوبی آمریکا را در برگرفته توجهی از خود نشان نداده و رئیس جمهوری آمریکا  باید در

چنین شرایط برای تسهیل ارسال کمک های فدرال، وضعیت فوق العاده اعلام کند،اما ترامپ هیچ توجهی به این موضو ع نداشته است. 

همواره وقوع توفان های ویرانگر بخصوص در ایالت های جنوبی آمریکا از حساسیت ویژه ای برخوردار بوده و واکنش رئیس جمهوری آمریکا به شدت زیر ذره بین افکار عمومی و رسانه های امریکایی قرار دارد.

ترامپ که اکنون با بحران های عدیده ای که به تایید کارشناسان و تحلیلگران داخلی آمریکا، خود مسبب پدید آمدن آنها، همچون اعتراض های سراسری علیه نژادپرستی، همه گیری کووید-۱۹، اقتصاد و بیکاری مواجه است، حال وقوع توفان دلتا می تواند تاثیر به سزایی بر ریاست جمهوری وی آنهم در آستانه انتخابات ۱۳ آبان بگذارد.

وقوع توفان کاترینا (Katrina) در۲۹ اوت سال ۲۰۰۵ میلادی (7 شهریور 1384) که ویرانگرترین توفان در تاریخ آمریکا به شمار می رفت که گستره ای جنوب و شرق آمریکا تا کانادا را با سرعتی بیش از ۱۲۹ مایل در ساعت  (بیش از 207کیلومتر بر ساعت)در نوردید، منجر به کشته شدن بیش از یکهزار و ۸۰۰ نفر و به بار آوردن حدود ۱۲۵میلیارد دلار خسارت شد.

توفان کاترینا بر ریاست جمهوری جرج دبلیو بوش رئیس جمهوری وقت آمریکا و به علت نوع مقابله وی با این توفان به شدت تاثیر گذارد، اکنون توفان دلتا نیز می رود تا با اخباری که درباره خسارت های به جای مانده از آن اعلام خواهد شد، هرچه بیشتر ریاست جمهوری ترامپ و تلاش برای باقی ماندن وی در کاخ سفید را به مخاطره افکند.

**۱۳۰۲**

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha