دورکاری ادارات و تعطیلی برخی مراکز در استان مرکزی تمدید شد

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: بر اساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا ، دورکاری ادارات و تعطیلی برخی مراکز در هفته آتی ( ۱۹ تا ۲۵ مهرماه جاری) به‌دلیل شیوع ویروس کرونا در استان تمدید شد.

سید «علی آقازاده» پنجشنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: وضغیت استان در موج سوم شیوع کرونا مطلوب نیست و به منظور کمک به سامان شرایط کنونی، تمام مدارس، مهدهای کودک و باشگاه‌های ورزشی استان مرکزی یک هفته دیگر تعطیل اعلام شده است.

وی بیان کرد: ماسک زدن از درب منزل از روز شنبه ۱۹ مهرماه جاری برای تمامی گروه‌های مردمی در استان مرکزی از در منزل اجباری است و می‌طلبد مردم در مرحله اول برای حفظ جان و سلامتی خود و در مرحله دوم برای حفظ جان و سلامتی دیگران ماسک زنند و با متخلفان در این زمینه برخورد قاطع برابر قانون می‌شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: برابر تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا تمامی کلاس‌های حوزه علمیه و دانشگاه‌های استان در هفته پیش رو غیرحضوری برگزار می‌شود و هرنوع تجمع در پارک‌ها نیز ممنوع است.

آقازاده اظهار داشت: معلمان نیز در  هفته آینده حق حضور در مدارس را ندارند و برگزاری هرگونه کلاس آموزش حضوری تخلف است و باید همه تلاش‌ها بر آموزش به‌صورت غیرحضوری به کار گرفته شود.

وی عنوان کرد: دورکاری ادارات نیز در استان مرکزی در هفته آتی برای دومین هفته متوالی در فصل پاییز اجرا می‌شود و در این هفته نیز با هماهنگی مدیران تنها ۲ سوم کارمندان موظف به حضور در محل کار خود هستند و یک سوم باید بدون حضور فیزیکی در محل کار وظایف خود را انجام دهند.

استاندار مرکزی تاکید کرد: مدیران ادارات اولویت دورکاری یک سوم کارکنان خود را به بانوان به‌ویژه بانوان دارای فرزند اختصاص دهند.

آقازاده اظهار داشت: کادر بهداشت و درمان استان مرکزی برای مقابله با این بیماری بیش از توان خود مایه گذاشته‌اند و شمار زیادی از آنان نیز به این ویروس مبتلا شده‌اند و شهروندان نباید با سهل‌انگاری و بی‌تفاوتی فشار کاری این قشر را مضاعف تر کنند.

نخستین مورد مثبت ویروس کرونا در اول اسفندماه سال ۹۸ و پس از استان قم در اراک به ثبت رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha