۱۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۵۱
کد خبر: 84068400
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعتبارات انجمن‌های فرهنگی و هنری کرمانشاه باید عادلانه توزیع شود

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ‌اکنون اعتبارات بین انجمن‌های فرهنگی و هنری به یک میزان توزیع نمی‌شود، گفت: راهبرد ما این است که این تفاوت فاحش مالی بین انجمن‌ها را کم کنیم تا اعتبارات به طور عادلانه بین انجمن‌ها توزیع شود.

«بهرام فاضلی‌زاد» روز چهارشنبه در نشست با اعضای انجمن عکاسان استان کرمانشاه در مجتمع شهید آوینی، افزود: تخصیص بودجه به انجمن‌ها بر اساس تعداد اعضا و نوع فعالیت‌ها است اما متاسفانه امروز یک انجمن فربه و یک انجمن دیگر لاغر و ضعیف است و ما هم بنا داریم این تفاوت را کم کنیم.

وی ادامه داد: یکی از دلایل این اختلاف نوع نگاه به انجمن‌ها مربوط به سیاست‌های گذشته اداره ارشاد است که همیشه برخی از انجمن‌ها دیده می‌شوند و برخی دیگر هم حذف شدند و دلیل دوم این اختلاف این است که خود اعضای انجمن عکاسی هرگز مطالبه‌ای در این خصوص از اداره ارشاد نداشته‌اند.

پیشکسوتان عکاسی کرمانشاه را ببینید

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه هنر عکاسی را هنری هویتی، مفهومی و معناگرا دانست و افزود: نقش یک فریم عکس در اثبات حقانیت و واقعیات بسیار مهم است و همانطور که می‌بینیم ما ممکن است صدها عکس در تلفن داشته باشیم ولی نگاه کردن آلبوم عکس برای ما قشنگ‌تر و خاطره‌انگیزتر است.

فاضلی‌زاد، پیشکسوتان عکاسی کرمانشاه را گنجینه‌ای ارزشمند و چراغ راهی برای آینده توصیف کرد و اظهار داشت: این پیشکسوتان ثبت‌کننده بسیاری از وقایع مهم تاریخی، فرهنگی و هنری این مرز و بوم بودند و هرگز نقش آنها را نباید فراموش کنیم و نادیده بگیریم.

وی پیشکسوتان را شناسنامه‌های هنری این استان دانست و گفت: نقش بسیاری از این عزیزان که مدارک تحصیلی مرتبط دارند در امر آموزش عکاسی و تربیت شاگردان را نمی‌توان نادیده گرفت و وظیفه اداره ارشاد و انجمن عکاسان است که پیشکسوتان را ببینند.

انجمن عکاسی در همه شهرستان‌ها را فعال کنید

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه توجه به شهرستان‌ها را یکی دیگر از اولویت‌های کاری انجمن عکاسان عنوان کرد و افزود: شهرستان‌های استان با جمعیت یک میلیون نفری حق بزرگی بر گردن ما دارند و همیشه هم یکی از گلایه‌های آنها توجه بیش از پیش به مرکز استان است که باید بتوانیم با کمک هم این نقیصه را هم برطرف کنیم.

فاضلی‌زاد بر هویت‌بخشی به فعالان عکاسی در شهرستان‌ها تاکید کرد و ادامه داد: یکی از مهمترین وظایف این انجمن فعال کردن انجمن عکاسی در همه شهرستان‌های استان است و با این هویت‌بخشی کاری ماندگار در کارنامه همه ما ثبت می‌شود.

در این دیدار اعضای انجمن عکاسی استان کرمانشاه هم هر کدام بخشی از مشکلات و دغدغه‌های انجمن را با مطرح کردند.

حمایت اداره ارشاد از برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های استانی و ملی عکس، حمایت از برگزاری وبینارهای تخصصی عکاسی با توجه به شویوع کرونا، افزیش اعتبار و امنیت برای عکاسان کرمانشاهی، راه‌اندازی عکاسخانه آنالوگ برای صرفه‌جویی در قیمت‌ها، راه‌اندازی نمایشگاه دائمی عکس کرمانشاه، راه‌اندازی اولین موزه عکس غرب کشور در کرمانشاه، ساخت‌ برنامه‌های کاربردی مرتبط با حوزه عکاسی و ایجاد کتابخانه عمومی و تخصصی در انجمن بخشی از مشکلات و درخواست‌های اعضای انجمن عکاسی کرمانشاه بود که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه آنها را شنید و برای رفع آنها قول مساعد داد.

انجمن عکاسی استان کرمانشاه اکنون ۱۵۰ عضو دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha