۱۴ مهر ۱۳۹۹، ۱۹:۴۷
کد خبر: 84065974
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۱۰۶ اقامتگاه بوم‌گردی در روستاهای فارس راه‌اندازی شده است

شیراز-ایرنا مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس با اشاره به تلاش های صورت گرفته در دولت تدبیر و امید برای توسعه گردشگری گفت: در سال ۹۲ تنها چند اقامتگاه بوم‌گردی در مناطق روستایی این استان وجود داشت که هم اکنون این آمار به بیش از ۱۰۶ اقامتگاه رسیده است.

به گزارش دریافتی دوشنبه ایرنا، سید کمال پاک فطرت در آستانه پانزدهم مهرماه که به عنوان روز ملی روستا و عشایر نامگذاری شده است، بیان داشت: دولت در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به روستاها داشته به گونه‌ای که به حدود ۹۸ درصد روستاهای این استان گازرسانی شده است.
وی ادامه داد: همچنین صد در صد روستاهای فارس دارای آب و برق هستند و اکثر روستاها از اینترنت و مخابرات نیز برخوردارند.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس بیان کرد: همچنین در سال‌های اخیر تعداد خانه‌های بهداشت در روستاها با رشد چشمگیری همراه بوده و هم اکنون بیش از یک هزار و ۵۰۰ روستا در این استان دارای خانه بهداشت هستند.
پاک فطرت افزود: همچنین ۸۰ درصد خانه‌های روستاهایی در فارس در چند سال گذشته، بازسازی و مقاوم سازی شده است.
وی، با بیان اینکه اولویت اول همه روستاها ایجاد اشتغال پایدار است و این مهم زمینه‌ساز توسعه روستا و مهاجرت معکوس به آن خواهد بود، گفت: دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس آماده همکاری و حمایت از تمام افراد و گروه‌هایی است که طرح و برنامه برای اشتغالزایی در روستاها دارند.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس بیان کرد: امید است با اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های پیش‌بینی شده برای آینده، شاهد اعتلا و رونق روستاها در استان باشیم و روز به روز جمعیت مهاجر از شهرها به روستاها افزایش یابد.
وی، با اشاره به ظرفیت‌های بالای روستاها در استان فارس، اظهار داشت: روستاهای استان فارس از ظرفیت‌های بالایی در زمینه‌های کشاورزی، دامداری، دامپروری و گردشگری برخوردار هستند.
پاک فطرت، با بیان اینکه مشکلاتی همچون خشکسالی و عدم اشتغال در روستا باعث مهاجرت بسیاری از روستاییان به شهرها شده است، گفت: با سیاست‌گذاری‌های کلانی که در کل کشور و به دنبال آن در استان فارس صورت گرفته و با ارائه تسهیلات مختلف، شاهد کُند شدن روند مهاجرت به شهرها و در برخی نقاط مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها هستیم.
وی ادامه داد: در ۲ سال گذشته نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در روستاها اعطا شده که زمینه اشتغال حدود ۱۱ هزار نفر را در این مناطق فراهم کرده است.

به گفته پاک فطرت، استان فارس دارای بیش از چهار هزار روستا و آبادی است و افزون بر ۲ هزار روستا دارای دهیاری هستند.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha