۱۴ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۵۴
کد خبرنگار: 945
کد خبر: 84065453
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پیشرفته ترین افلاک نمای سه بعدی شمال غرب کشور در تبریز افتتاح شد

تبریز- ایرنا- پیشرفته ترین و بزرگترین افلاک نمای سه بعدی شمال غرب کشور و نمایشگاه جنبی دستاوردهای پژوهشی علوم فیزیک در دانشگاه تبریز افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز روز دوشنبه در آیین افتتاح این افلاک نما گفت: مقام معظم رهبری بر توسعه علم و فن آوری روز تاکید دارند و اقدامات پژوهشی و فن آوری مورد حمایت ایشان است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم اظهار کرد: بر این اساس مسوولان هم باید هر چه در توان دارند از توسعه و پیشرفت علوم و فنون و تکنولوژی های نوین و اقدامات پژوهش محور حمایت کنند.

رییس پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره شناسی دانشگاه تبریز نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: افلاک نمای (آسمان نما) دانشگاه تبریز از سیستم «استاربال» که تنها توانایی نمایش ۱۰هزار جرم آسمانی را داشت، به آسمان نمای سه بعدی دیجتیال تمام گنبد با تصاویر ۱۸۰ درجه ای تبدیل شد که بزرگترین سازه و پیشرفته ترین افلاک نمای شمال غرب کشور است.

آسمان نمای سه بعدی رصدخانه دانشگاه تبریز 

دکتر سهراب احمدی گفت: شبیه سازی تمام صورت های فلکی و استفاده از آموزش در نجوم و علوم پزشکی، زیستی و آناتومی برای تشریح بافت ها با ظرفیت ۹۰ دانشجو از جمله کاربردهای این آسمان نما است.

رییس پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره شناسی دانشگاه تبریز افزود: برای افتتاح این طرح ۳۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

دکتر احمدی همچنین از گشایش نمایشگاه جنبی دستاوردهای پژوهشی با استفاده از انرژی های نو و تجدیدپذیر در محل رصدخانه دانشگاه تبریز خبر داد و افزود: در این نمایشگاه ۱۳دستاورد در حوزه های بیوفتونیک، اپتوالکترونیک و مهندسی پلاسما به نمایش درآمده است. 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha