۱۳ مهر ۱۳۹۹، ۹:۱۱
کد خبرنگار: 1169
کد خبر: 84063612
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰ هکتار زمین ملی در ماکو رفع تصرف شد

۱۳ مهر ۱۳۹۹، ۹:۱۱
کد خبر: 84063612
۳۰ هکتار زمین ملی در ماکو رفع تصرف شد

ارومیه- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ماکو گفت: در نیمه نخست امسال، ۳۰ هکتار زمین ملی از ۲۰ متجاوز اراضی دولتی در این شهرستان بازپس گیری و رفع تصرف شد.

یعقوب وهاب زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مقابله با تصرف اراضی ملی از جمله مهمترین اقدامات این اداره در راستای احقاق حقوق بیت المال و جلوگیری از سودجویی برخی سوء استفاده کنندگان است و با قدرت در این زمینه برخورد می کنیم.

وی افزود: ۱۱۶ فقره پرونده تخریب و تصرف منابع ملی و چرای غیرمجاز دام در مراتع این شهرستان طی ۶ ماه اول سال جاری تشکیل و به محاکم قضایی ارسال شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ماکو اضافه کرد: از این تعداد، ۵۲ فقره مربوط به چرای دام به تعداد پنج هزار و ۵۳۳ واحد دامی و ۶۴ فقره به وسعت ۹۳ هکتار  مربوط به تخریب و تصرف منابع ملی بود.

وی گفت: جرایم اخذ شده از ۲۰ فقره پرونده مبلغ بیش از یک میلیارد و ۴۸۱ میلیون ریال است.

وهاب زاده ادامه داد: مردم نیز باید در امر صیانت از اراضی ملی مشارکت کنند و در صورت مشاهده تخریب اراضی ملی شماره تلفن ۱۵۰۴ آماده کسب گزارش های مردمی است.

ماکو دارای ۱۸۵ هزار هکتار اراضی ملی بوده و حراست و حفاظت از این اراضی به عهده تمام اقشار جامعه است.

آذربایجان غربی بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار عرصه ملی دارد که ۱۰۱ هزار هکتار آن جنگل و افزون بر ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار را مرتع تشکیل می دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha