رشد ۱۰۰ درصدی صدور حکم آزادی مشروط در دادگاه‌های انقلاب

تهران - ایرنا - رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران از رشد ۱۰۰ درصدی صدور حکم آزادی مشروط در ۶ ماه نخست سال جاری خبر داد.

یحیی جعفری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار قضایی ایرنا با اشاره به اقدامات گسترده قضایی دادگاه انقلاب درباره عملکرد ۶ ماه نخست سال ۹۹ نسبت به ۶ ماه اول سال گذشته افزود: از حیث مختومه کردن پرونده‌ها نسبت به ۶ ماه سال گذشته ۲۵ هزار پرونده رشد داشته ایم و در مورد مجازات‌های جایگزین حبس در زمینه آزادی مشروط و حکم آزادی مشروط نیز رشد بیش از صددرصدی را تجربه کرده‌ایم.

به گزارش ایرنا، پیش از این جعفری، هفتم مهر ماه در جلسه شورای معاونان دادگستری کل استان تهران گفت: میزان پرونده وارده محاکم حدود ۱۰ درصد کاهش یافته و میانگین تعداد پرونده های وارده اکنون ۱۴۹ پرونده در هر شعبه است. 
جعفری اظهارداشت: عملکرد پنج ماه نخست شعب دادگاه های تهران از منفی ١۴ هزار و ٧٠۵ پرونده به عدد مثبت ۶ هزار و ٣٧٨ فقره پرونده رسیده است که بیانگر افزایش عملکرد محاکم در رسیدگی به پرونده های قضایی هستیم.
وی ادامه داد: در اجرای احکام محاکم نیز در مدت مشابه پنج ماه ابتدای سال عملکرد اجرا از  منفی چهار هزار و ۴٢٢ به مثبت سه هزار ٣٩ افزایش عملکرد داشته است.

رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران اضافه کرد: از حیث استفاده از نهاد های ارفاقی و جایگزین حبس در مجموع در محاکم تهران نسبت به پنج ماهه سال پیش ۲۰ درصد افزایش رشد داشتیم مانند تعلیق صدور حکم ،مجازات های جایگزین حبس و آزادی مشروط که آمارهای آن قابل توجه است و نشان از اهتمام و اراده جدی قضات بر کاهش جمعیت کیفری زندان دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha