۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۰۵
کد خبرنگار: 1272
کد خبر: 84059837
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایشگاه "روایت لاله‌های سرخ" در سردشت گشایش یافت

مهاباد- ایرنا- به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس نمایشگاه عکس و پوستر شهدای معظم دوران جنگ تحمیلی و بمباران شیمیایی سردشت با عنوان "روایت لاله‌های سرخ" در این شهرستان گشایش یافت.

فرماندار سردشت روز چهارشنبه در آیین آغاز به کار این نمایشگاه اظهار داشت: مردم این شهرستان در دوران هشت سال دفاع مقدس ایستادگی و رشادت‌های زیادی در دفاع از کیان اسلامی نشان داده و بمباران شیمیایی آن نیز سند حقانیت نظام و انقلاب است.

اقصی نخشی‌پور افزود: این شهرستان در طول دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی  ۸۴۷ شهید والا مقام، ۱۱۹ شهید شیمیایی، بیش از ۲ هزار جانباز و ۱۶۱ آزاده را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.
 

وی اضافه کرد: ایثارگری‌ها و رشادت مردان و زنان شهرستان در دفاع از انقلاب و کیان اسلامی باید بازگویی شود تا به جوان، نسل به نسل و سینه به سینه انتقال یابد برای این امر مهم نیز باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد.

نمایشگاه روایت لاله‌های سرخ در راستای ترویج غنی فرهنگ ایثار و شهادت و بازگویی دلاورمردی و ایستادگی‌های مردم ایران اسلامی در ۲ نوبت صبح و عصر در مجتمع فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد دایر شده است.

در این نمایشگاه بیش از ۵۰ قطعه عکس و پوسترهای منتخب جشنواره‌های سراسری عکس ایثار به مدت ۲۰ روز به نمایش گذاشته شده است.
 


شهرستان سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای چهار شهر، ۲ بخش، ۶ دهستان و ۲۴۶ روستا با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت است.

این شهرستان در طول دوران انقلاب اسلامی ۸۴۷ شهید والامقام را تقدیم نظام و انقلاب کرده و در سال ۱۳۶۶ نیز مورد هجوم بمباران شیمیایی رژیم بعث عراق قرار گرفت که بیش از هشت هزار نفر نیز در این فاجعه مصدوم و جانباز شیمیایی شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha