۷ مهر ۱۳۹۹، ۱۸:۴۴
کد خبرنگار: 2058
کد خبر: 84057352
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهید هاشمی نژاد روحانی مبارز و با بصیرت و آگاه به مقضیات زمان بود

مشهد- ایرنا- امام جمعه موقت مشهد گفت: شهید هاشمی نژاد، روحانی مبارز، انقلابی، با بصیرت و آگاه به مقضیات زمان بود و از شهادت در راه خدا استقبال می‌کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه روز دوشنبه در مراسم سی و نهمین سالگرد شهادت حجت‌الاسلام سید عبدالکریم هاشمی‌نژاد در مشهد افزود: حاکمیت فرهنگ اسلامی با حکومت اسلامی امکان پذیر است، تشکیل چنین حاکمیتی نیز به عوامل مختلف بستگی دارد که مهمترین آن وجود مردانی مجاهد و فداکار و علما و روحانیتی با بصیرت و توانا در پاسخگویی به مقتضیات زمان است.

وی ادامه داد: شهید هاشمی نژاد به معنای تمام کلمه این چنین بود و رهبر معظم انقلاب در باره ایشان می‌فرماید "شهید هاشمی نژاد شخصیتی از همه نظر ممتاز داشت"، چنین شهیدی در زندگی و شهادت مایه استحکام نظام بود، یک روحانی فقط با روحیه انقلابی می‌تواند این خصلت را بیابد. 

امام جمعه موقت مشهد گفت: از خصوصیات شهید هاشمی نژاد، اعتقاد راسخ به موازین اسلامی و انقلابی بود و در این راه قاطعیت و شجاعت داشت. 

وی افزود: این شهید بزرگوار از ابتدای انقلاب توسط بدخواهان و منافقان مزدور تهدید به مرگ می‌شد اما هیچگاه در راه تبلیغ اسلام کوتاه نیامد. او سخن حق خود را می‌گفت و از هیچکس ابایی نداشت.

حجت الاسلام فرزانه ادامه داد: شهید هاشمی نژاد در زمان زندگی در کمال ساده زیستی به سر می‌برد در حالی که امکانات فراوانی را می‌توانست در اختیار بگیرد. 

حجت‌الاسلام سید عبدالکریم هاشمی‌نژاد که در سن ۲۷ سالگی به درجهٔ اجتهاد رسید مطالعات بسیار در علوم مختلف روز داشت و اکثر بحث‌ها و کلاس‌هایش غیر از حوزهٔ علمیه با قشر جوان بخصوص دانشجویان بود و برخی کتاب‌های او محصول همین کلاس‌هاست. 

وی در نهضت ۱۵ خرداد جزو اولین دستگیرشدگان بود و از سال ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۷ پنج بار بازداشت شد. 

حجت‌الاسلام هاشمی‌نژاد دبیر حزب جمهوری اسلامی در مشهد بود که هفتم مهر ۱۳۶۰ با انفجار انتحاری نارنجک توسط یکی از اعضای نفوذی منافقین در محل دفتر این حزب ترور شد و به شهادت رسید. پیکر وی در دارالسلام حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) به خاک سپرده شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha