۲۶۰ هزار نفر در تربت‌حیدریه غربالگری کرونا شدند

تربت‌حیدریه- ایرنا- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: تاکنون ۲۶۰ هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت زیر پوشش این دانشگاه در مرحله سوم، غربالگری کرونا شدند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه روز چهارشنبه به نقل‌ از الهام بهره‌مند گزارش داد: هم‌اکنون ۳۶ مرکز خدمات جامع سلامت، ۱۹ پایگاه سلامت شهری و ۱۴۷ خانه بهداشت روستایی کار غربالگری ویروس کرونا را در این مرحله انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اهمیت غربالگری برای شناسایی مبتلایان و کنترل این بیماری ادامه داد: خطر همه‌گیری ویروس کرونا همچنان پابرجاست و اقشار مختلف مردم باید استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مستمر دست‌ها و خودداری از حضور در تجمع‌ها را مدنظر قرار دهند و در صورت بروز علایم به پزشک مراجعه کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: رفتار مردم هنگام خروج از منزل و حضور در اماکن بسته، نقش به سزایی در کنترل و مهار کرونا و حتی ابتلا به این بیماری دارد و برای ثابت ماندن وضعیت بیماری بهتر است همواره علاوه بر استفاده از ماسک، فاصله فیزیکی نیز رعایت شود.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت ساکن سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در جنوب استان خراسان رضوی خدمت می‌کند.
این دانشگاه ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت در بیمارستان شهر مه‌ولات دارد.
دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه دارای ۵۹ نفر عضو هیات علمی و ۶۱۹ نفر دانشجو است که دانشجویان در ۱۰ رشته مامایی، اتاق عمل، هوشبری، پرستاری، فناوری اطلاعات سلامت، علوم‌آزمایشگاهی، بهداشت محیط، بهداشت عمومی، فوریت پزشکی و تکنسین سلامت دهان و دندان و در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی‌ ناپیوسته تحصیل می‌کنند. 

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب‌ مشهد واقع است. 

بنا بر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۴۲۹ هزار و ۱۹۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۷۸ تن در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۴ هزار و ۶۵۶ تن رسیده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha