۳۰ شهریور ۱۳۹۹، ۲۱:۲۵
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84047922
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

میریوسفی: فشار حداکثری آمریکا شکست خورده است

۳۰ شهریور ۱۳۹۹، ۲۱:۲۵
کد خبر: 84047922
میریوسفی: فشار حداکثری آمریکا شکست خورده است

تهران- ایرنا- علیرضا میریوسفی سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل شامگاه یکشنبه در مصاحبه با رویترز گفت: نمایش "فشار حداکثری" آمریکا که تقریباً هر هفته اقدامات تبلیغاتی جدیدی را شامل می شود، به طور واضح شکست سختی خورده است.

به گزارش ایرنا، علیرضا میریوسفی به رویترز از طریق ایمیل گفت: فشار حداکثری آمریکا شکست سختی خورده و اعلام اقدامات جدید این واقعیت را تغییر نخواهد داد.
 
وی در ادامه افزود: کل جهان می فهمد که اینها بخشی از مبارزات انتخاباتی بعدی ایالات متحده است و آنها امروز ادعاهای مضحک ایالات متحده را در سازمان ملل نادیده می گیرند. این اقدامات فقط آمریکا را در امور جهانی بیشتر منزوی می کند. 

سخنان سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل در مورد اقدامات جدید آمریکا در مورد ایران در حالی مطرح می شود که خبرگزاری رویترز روز یکشنبه به نقل از یک مقام ارشد آمریکا مدعی شد: دولت ترامپ فردا (دوشنبه) بیش از ۲۰ مقام و نهاد ایرانی مرتبط با برنامه های تسلیحاتی، موشکی و هسته ای ایران را تحت تحریم قرار خواهد داد. 

این مقام آمریکایی که نامی از وی آورده نشده است گفت: ایران می تواند به اندازه کافی مواد شکاف پذیر برای سلاح هسته ای در پایان سال داشته باشد. 

به ادعای این مقام آمریکایی، تهران همکاری موشکی دوربرد مجهز به سلاح های هسته ای خود با کره شمالی را از سر گرفته است.

این مقام آمریکایی هیچ سند و مدرکی برای اثبات ادعاهای خود به رویترز ارائه نکرد. 

به ادعای این مقام آمریکایی، بخش عمده فشارهای جدید دولت آمریکا یک فرمان به کسانی است که از ایران سلاح خریداری و یا فروش می کنند. 

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا بامداد یکشنبه به وقت تهران با صدور بیانیه ای و به رغم مخالفت جهانی، در اقدامی یکجانبه مدعی شد که تمام تحریم های سازمان ملل از جمله تحریم های تسلیحاتی علیه ایران از سر گرفته شده است.

وزیر امور خارجه آمریکا درحالی مدعی از سرگیری تحریم ها از جمله تحریم های تسلیحاتی علیه ایران شده است که چندی پیش شورای امنیت سازمان ملل با رد پیش نویس قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، مخالفت صریح خود را با آن اعلام کرد و بجز آمریکا، تنها کشور دومنیکن به آن رای مثبت داد.

در بیانیه وزارت  امور خارجه آمریکا در خصوص بازگشت تحریم های سازمان ملل علیه ایران آمده است: برای اعمال تحریم ها درنگ نمی کنیم و از تمام اعضای سازمان ملل انتظار داریم که بطور کامل به تعهداتشان در قالب تحریم های بازگشته، عمل کنند.

وزارت امور خارجه آمریکا درحالی با لحنی آمرانه، تهدید آمیز و کاملا یکجانبه گرایانه، خواستار همکاری کشورهای عضو سازمان ملل برای همراهی با تحریم ها شده است که سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان روز گذشته در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد تأکید کردند که تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها فاقد «تأثیر قانونی» است و تعلیق تحریم‌ها بعد از ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) نیز ادامه خواهد یافت.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha