۳۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۱۰
کد خبر: 84047093
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جریمه ۱۰هزار پوندی برای نقض مقررات قرنطینه در انگلیس

لندن – ایرنا – با جهش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا در انگلیس، دولت این کشور روز یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ مجازات سنگینی را در راستای مهار این ویروس وضع کرد که براساس آن افرادی که مقررات قرنطینه را نقض ‌کنند تا ۱۰ هزار پوند جریمه شوند.

به گزارش ایرنا، مقررات جدیدی که قرار است از ۲۸ سپتامبر (۷ مهر)   به اجرا گذاشته شود، افرادی که به علت ابتلا به ویروس کرونا و در تماس بودن با کسانی که به تازگی این بیماری را گرفته، از رعایت قرنطینه خانگی امتناع کنند ممکن است تا سقف ۱۰ هزار پوند جریمه شوند.

همچنین براساس تدابیر جدید که در تارنمای دولت انگلیس منتشر شده، کارفرمایانی که کارمندان خود را به دلیل رعایت قرنطینه مجازات می‌کنند جریمه خواهند شد.

این مقررات در حالی به اجرا گذاشته می‌شود که بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس اذعان کرده که موج دوم فراگیری کرونا به انگلیس رسیده و گمانه‌زنی‌ها درباره اعمال قرنطینه سراسری در این کشور بالا گرفته است.

براساس آمار رسمی وزارت بهداشت انگلیس در ۲۴ ساعت گذشته ۴ هزار و ۴۲۲ نفر دیگر در این کشور به کرونا مبتلا شده و ۲۷ نفر زندگی خود را از دست داده‌اند.

جریمه دولت انگلیس از حداقل یک هزار پوند آغاز و تا ۱۰ هزار پوند بالغ می‌شود. تا پیش از این، دستورالعمل‌های بهداشتی انگلیس در قالب توصیه ارائه شده است.

بوریس جانسون پس از اعلام مقررات جدید تصریح کرد که رعایت دستورالعمل‌ها بهترین راه برای مقابله با ویروس کروناست و کسانی که مقررات را نادیده می‌گیرند جریمه می‌شوند.

در همین حال دیروز صدها نفر از مخالفان محدودیت‌هایی کرونایی به رغم هشدار پلیس در میدان مشهور ترافلگار لندن تجمع کردند.  

شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی با سردادن شعارهایی مخالفت خود را با مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک صورت و واکسیناسیون اجباری اعلام کردند.  

آنها همچنین شعارنوشته‌هایی را در دست داشته که بیماری کووید-۱۹ را کلاهبرداری خوانده و خواستار برکناری گروه مشاوران پزشکی دولت شدند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha