آیت‌الله علم‌الهدی: دهه آخر صفر نیازمند همراهی هیاتهای مذهبی است

مشهد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: برگزاری آیینهای دهه آخر ماه صفر نیازمند همراهی هیاتهای مذهبی است تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوان میهماندار خوبی را برای سوگواران حسینی انجام داد.

پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی روز یکشنبه به نقل از امام جمعه مشهد در مراسم تجلیل از خادمان هیاتهای مذهبی گزارش داد: هیاتهای عزاداری در این مدت بگونه‌ای عمل کردند که مجلس عزای حضرت امام حسین (ع) از خانه‌ها به داخل کوچه‌ و خیابانها آمد و ایران محرم امسال بطور یکپارچه به حسینیه سیدالشهدا (ع) مبدل شد. 

وی افزود: همه دلها عشق به ائمه اطهار (ع) دارند لذا نوکران اهل بیت (ع) هم وظیفه دارند این دلهای آماده و مشتاق را به مسیر خاندان نور هدایت نمایند. 

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی کارتر رییس جمهوری وقت آمریکا بیان کرد چطور می‌شود فردی که هیچ ابزار رسانه‌ای ندارد، فقط با یک قلم و کاغذ سی و پنج میلیون دل را باهم متحد کند تا به پیروزی انقلاب اسلامی برسد. 

وی گفت: بزرگترین وظیفه همه ما برقراری اتصال دلها با اهل بیت (ع) وصل کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: خادمان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) با بلند کردن علم سیدالشهدا (ع) عشق و محبت حضرت امام حسین (ع) را در دلها زنده کردند.

همچنین در مراسم تجلیل خادمان هیاتهای مذهبی دهه آخر ماه صفر، ارگان‌های خدماتی در برگزاری مراسم ماه محرم نیز قدردانی شد. 

پنج هزار و ۱۳۸ هیات مذهبی با نظارت شورای هیاتهای مذهبی خراسان رضوی در این استان فعالیت دارند. کلانشهر مشهد حوزه فعالیت دو هزار و ۵۳۴ هیات از این تعداد است. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha