فرماندار: تامین فضای سبز در بارگذاری‌های صنعتی مطالبه جدی شهرستان ری است

شهرری - ایرنا - فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: سال‌های گذشته در بارگذاری های صورت گرفته ایجاد فضای سبز به عنوان یک اصل درنظر گرفته نشده و در این راستا اداره محیط زیست شهرستان بر اساس قانون هوای پاک در این خصوص پیگیری و رسیدگی کند زیرا امروز یکی از مطالبات جدی شهرستان تامین فضای سبز در بارگذاری های صنعتی و صنفی است.

حسین توکلی کجانی روز سه شنبه در جلسه ستاد فضای سبز شهرستان ری افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ و گسترش فضای سبز،  دولت نیز  حفظ منابع طبیعی و محیط زیست را در اولویت و پیگیری در  تصویب قانون هوای پاک از اهم اقدامات در این رابطه است.
معاون استاندار تهران اظهار داشت: تامین سرانه های فضای سبز از اولویت های اساسی است و تمامی دستگاه ها نسبت به توسعه فضای سبز اهتمام ویژه داشته باشند.
فرماندار ویژه شهرستان ری تصریح کرد: شهرداران و دهیاران تابعه با استفاده از ظرفیت های اداره منابع طبیعی شهرستان ری ایجاد و توسعه فضای سبز را در راستای افزایش سرانه ها وایجاد کمربند سبز در دستور کار قرار دهند.
این مسئول خاطرنشان کرد: در ایجاد فضای سبز بایستی نوع پوشش گیاهی متناسب با اقلیم منطقه مدنظر قرار گیرد و به همین منظور شهرداری قلعه نو به عنوان یک شهر تازه تاسیس بصورت علمی و کارشناسی در کنار حفظ اراضی کشاورزی، فضای سبز استاندارد ایجاد کند.

شهرسان ری با یک میلیون نفر جمعیت دارای پنج بخش و ۶ شهر در جنوب تهران قرار گرفته است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha