۲۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۰۹
کد خبر: 84033992
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۱۷ هزار فقره پرونده معوق در دادگستری کردستان مختومه شد

سنندج - ایرنا - رییس کل دادگستری کردستان گفت: از دی ماه سال گذشته تا آخر خرداد امسال ۱۷ هزار و ۳۴۵ فقره پرونده معوق در دادگستری این استان مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه شده است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا مترقب روز پنجشنبه در جلسه شورای معاونین با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات قضات و کارکنان دادگستری استان، اظهار داشت: در سه ماهه اول امسال سه هزار و ۸۷۱ فقره و در سه ماهه آخر پارسال ۹ هزار و ۹۳۶ پرونده معوق دادگستری استان مختومه شد.

وی با اشاره به مختومه شدن سه هزار و ۵۳۸ پرونده معوق احکام شوراهای حل اختلاف کردستان، افزود: ساماندهی پرونده‌های معوق حاصل یک کار دسته جمعی و محصول تلاش شبانه روزی همکاران قضایی و اداری در طول چند ماه اخیر در استان بوده است.

رییس کل دادگستری کردستان اضافه کرد: امیدواریم با تلاش مجاهدانه همکاران قضایی و اداری دادگستری استان و با به حداقل رسیدن زمان رسیدگی به پرونده‌ها از اطاله دادرسی جلوگیری شود.

مترقب با بیان اینکه مختومه کردن هر چه سریعتر پرونده‌های معوق و مشمول اطاله رسیدگی شعب به منظور تحقق وعده ریاست قوه قضاییه ضروری است، گفت: با اجرای شایسته دستورالعمل‌های ابلاغی و تداوم این کار و به منظور تحقق وعده ریاست قوه قضاییه به مقام معظم رهبری، ضروری است باقیمانده پرونده‌های معوق دادگستری استان نیز هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

بررسی و تحلیل کمی و کیفی داده‌های آماری و آمار عملکرد حوزه‌های قضایی استان از لحاظ میزان موجودی پرونده‌ها و تعیین تکلیف پرونده‌های معوق موضوع دستورالعمل ریاست محترم قوه قضاییه و نیز حجم ورودی و مختومه شدن پرونده ها، ارزیابی آخرین وضعیت استان به لحاظ ابلاغ الکترونیک، اوراق قضایی و دادرسی الکترونیک، موضوع کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و برخورد قاطع با اراذل و اوباش در شهرستان ها از موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha