۲۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۲۴
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84033870
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماز جمعه در ۲۲ شهر خراسان جنوبی اقامه می‌شود

۲۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۲۴
کد خبر: 84033870
نماز جمعه در ۲۲ شهر خراسان جنوبی اقامه می‌شود

بیرجند - ایرنا - نماز جمعه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فردا (جمعه) ۲۱ شهریورماه در ۲۲ نقطه از ۲۶ پایگاه نماز جمعه این استان اقامه می‌شود.

مسوول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی گفت: نماز جمعه این هفته با تایید ستاد ملی مقابله با کرونا و با رعایت موارد بهداشتی در ۲۲ شهر استان با وضعیت سفید، زرد و نارنجی از نظر شیوع کرونا اقامه خواهد شد.

حجت الاسلام مهدی رحیم ‌آبادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اقامه نماز جمعه در مناطق قرمز تا اطلاع ثانوی متوقف است و در همین راستا فردا نماز جمعه در شهرهای سربیشه، درح و مود برگزار نمی‌شود.

وی بیان کرد: این آیین عبادی سیاسی در شهرستان‌های طبس، فردوس، نهبندان، قاینات، درمیان، خوسف، بشرویه، زیرکوه و سرایان اقامه می‌شود.

وی اظهار داشت: مجوز برگزاری نماز جمعه در شهر بیرجند از شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گرفته شده اما چون دیر به نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان ابلاغ شد و به دلیل نبود اطلاع رسانی به موقع به نمازگزاران فردا در مرکز استان هم نماز جمعه برگزار نمی‌شود.

حجت الاسلام رحیم آبادی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط نمازگزاران همچنین به همراه داشتن ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی کننده، مهر و سجاده شخصی تاکید کرد.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و ۲۶ نقطه این استان محل برگزاری نماز جمعه است.

نماز جمعه هفته گذشته (۱۴ شهریور) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ۱۰ شهر استان خراسان جنوبی و پنج شهرستان اقامه شد.

نماز جمعه از ۱۵ اسفند پارسال به دلیل شیوع کرونا در مرکز استان (بیرجند) اقامه نشده است.

براساس آخرین به روزرسانی وضعیت مخاطره شیوع کرونا در خراسان جنوبی که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر شده است، شهرستان سربیشه در خراسان جنوبی وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) دارد.

 همچنین شهرستان‌های بیرجند، طبس، فردوس و نهبندان در وضعیت نارنجی (پرخطر)، شهرستان‌های قاینات، درمیان و خوسف در وضعیت زرد (متوسط خطر) و شهرستان‌های بشرویه، زیرکوه و سرایان هم در وضعیت سفید (کم خطر) قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha