یک تعاونی خراسان شمالی افتتاح شد

بجنورد- ایرنا- همزمان با هفته تعاون، شرکت کوشا نارون پری فام روز چهارشنبه در شهر قاضی شهرستان مانه‌وسملقان خراسان شمالی به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور معاون اول رییس جمهوری افتتاح شد.  

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شرکت کوشا نارون پری فام با زمینه فعالیت بسته بندی حبوبات و خشکبار و فرآوری زعفران راه اندازی شده است.

حسن نوری خاطرنشان کرد: ظرفیت این شرکت تعاونی، ۵۰۰ تن در سال  است و برای آن ۲۰۰ میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به افتتاح چهار تعاونی در شهرستان‌های مانه و سملقان، بجنورد و شیروان افزود: برای این تعاونی ها که با ۷۳۴ عضو آغاز به کار می کنند، ۷۱۳ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.  

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: با بهره برداری از  این طرح ها برای ۲۶۵ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.  

نوری با بیان اینکه همزمان با هفته تعاون،  شرکت تعاونی تار و پود نقش و نگار فرنام، در بجنورد هم افتتاح شد گفت: این شرکت برای ۱۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده و زمینه فعالیت آن، تولید انواع صنایع دستی است که ظرفیت تولید ۱۰۰ تخته فرش و تابلو فرش را در سال دارد.

نوری افزود: شرکت تعاونی فراگیر ملی کارگران ساختمانی امید از دیگر طرح ها است که در هفته تعاون افتتاح شد، این شرکت در شیروان به بهره برداری رسیده و برای ۱۰۰ نفر فرصت شغلی  ایجاد کرده است.  

وی با اشاره به اینکه چهارمین شرکت توسعه عمران استان هم همزمان با هفته تعاون در شهرستان مانه و سملقان آغاز به کار کرده است خاطرنشان کرد: این شرکت۵۲۰ نفر عضو جذب کرده و با آغاز به کار آن برای ۵۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.  

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: این شرکت با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون ریال، افتتاح شد.

در خراسان شمالی هزار و ۶۰۰ تعاونی فعال است.  

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha