۱۸ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۳۳
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 84031351
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کرونا و بازگشت جوانان بیکار شده آمریکایی نزد والدینشان  

تهران – ایرنا – یکی از پیامدهای اقتصادی همه‌گیری ویروس کرونا بر خانواده‌های آمریکایی، بازگشت جوانان این کشور نزد والدین خود به خاطر از دست دادن شغل و ناتوانی در پرداخت اجاره مسکن بوده که این وضعیت از زمان رکود بزرگ اقتصادی در دهه ۳۰ میلادی بی‌سابقه گزارش شده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، تارنمای خبری آمریکایی «سی. بی. اس نیوز» دراین باره نوشت: بنابر نتایج تحقیقات موسسه «پیو» (Pew)  حدود ۵۲ درصد از جوانان بین رده سنی ۱۸ تا ۲۹ سال آمریکایی به علت همه گیری ویروس کرونا و به تبع آن، از دست دادن درآمد خود ناگزیر به بازگشت نزد والدین خود شده اند.

سی. بی. اس نیوز در ادامه نوشت؛  میزان بازگشت جوانان آمریکایی که به سن کار رسیده اند، به خانه والدینشان نسبت به دوران رکود بزرگ در آمریکا که تا پیش از آغاز جنگ جهانی دوم رخ داده بود،  بی سابقه است.

این رسانه آمریکایی می نویسد: بنابر پژوهش موسسه پیو، در رده سنی پائین تر، یعنی  بین ۱۸ تا ۲۴ سال، تنها در ماه جولای گذشته ۷۱درصد نزد والدین خود بازگشتند که این میزان نسبت به ماه فوریه که ۶۳ درصد دراین رده سنی بود، هشت درصد افزایش داشته است.

بنابراین گزارش تحقیقات موسسه پیو نشان می دهد که بیشترین مراجعت جوانان نزد والدینشان در بخش شمال شرق آمریکا است که ۵۷ درصد این آمار را به خود اختصاص داده است.

این تحقیق همچنین حاکی است که پسران با ۵۵ درصد در مقابل ۴۹ درصد دختران، بیشترین نمودار بازگشت نزد والدین خود را طی همه گیری ویروس کرونا و از دست دادن در آمدهای خود، داشته اند.
 

بازگشت ۲.۶ میلیون جوان آمریکایی به خانه والدین 

بنابر تحقیق موسسه پیو حدود دو میلیون و ۶۰۰ هزار جوان آمریکایی از ماه فوریه تا جولای (بهمن ۹۸ تا تیر ۹۹) به علت از دست دادن درآمد خود به دلیل همه گیری ویروس کرونا، به خانه والدین خود بازگشته اند.

سی. بی. اس نیوز در ادامه گزارش داد: بنابر تحقیقات پیو، جوانان آمریکایی در این رده سنی جزو بیشترین افرادی هستند که به علت همه گیری ویروس کرونا شغل و منبع درآمد خود را از دست داده اند بطوریکه قادر به پرداخت هزینه های سکونت خود نبوده اند و چندان به آینده مالی خود خوش بین نبودند.
 

دو سوم از جوانان آمریکایی سرخورده و یک چهارم در حد خودکشی 

این رسانه آمریکایی نوشت: بحران بهداشت عمومی ناشی از همه گیری ویروس کرونا در آمریکا تاثیرات سنگین ذهنی بر  این قشر از جامعه گذارده بطوریکه «مرکز پیشگیری و کنترل بیماری» در آمریکا ماه گذشته هشدار داده بود که سه چهارم از جوانان آمریکایی دچار یاس و سرخوردگی ناشی از این همه گیری شده و یک چهارم نیز به طوری جدید قصد خودکشی دارند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا هم اکنون از شش میلیون  و ۴۸۵ هزار نفر عبور کرده و از این تعداد نیز بیش از ۱۹۳هزار نفر جان باخته اند.

تحلیلگران و ناظران داخلی آمریکا همه گیری این ویروس را متوجه سو مدیریت دولت دونالد ترامپ می دانند و از آن بعنوان یکی از بحران های مهم در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا برای وی دانسته اند.

**۱۳۰۲**

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha