۱۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۸:۵۳
کد خبر: 84026551
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواپیمایی ویرجین آتلانتیک صدها کارمند دیگر را اخراج می‌کند

لندن – ایرنا – شرکت هواپیمایی ویرجین آتلانتیک انگلیس روز جمعه اعلام کرد که برای تعدیل پیامدهای اقتصادی ناشی از بحران کرونا، به ناچار یک هزار و ۱۵۰ نیرو دیگر را علاوه بر ۳ هزار و ۵۵۰ نیرویی که پیشتر اعلام کرده بود، اخراج می‌کند.

به گزارش ایرنا، این شرکت هواپیمایی همچنین اعلام کرد که بسته حمایتی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون پوندی را که برای عبور از بحران کرونا از دولت دریافت کرده بود، تمام کرده است.

برهمین اساس بیانیه ویرجین آتلانتیک، مادامی که حجم پروازها و تعداد مسافران به حالت عادی بازنگردد روند کاهش هزینه‌ها ادامه دارد تا این شرکت بتواند به حیاتش ادامه دهد. 

گزارش‌ها حاکیست که کاهش پروازهای فراآتلانتیک بین انگلیس و آمریکا از ابتدای سال جاری، اصلی ترین عامل بروز مشکلات مالی و به‌هم خوردن تراز مالی این شرکت به‌شمار می‌رود.

ویرجین آتلانتیک امروز در کنار شمار دیگری از شرکت های هواپیمایی انگلیس در نامه‌ای به مقامات دولت لندن و واشنگتن خواستار کمک به رفع موانع بهداشتی مسافران در مسیر پر تردد لندن - نیویورک شده تا هرچه سریع‌تر تعداد پروازها به حالت عادی بازگردد.

ویرجین آتلانتیک اوایل امسال خواستار دریافت بسته حمایتی از سوی دولت شد تا از مرز ورشکستگی فرار کند. ریچارد برنسون رئیس این شرکت گفته بود که ویرجین آتلانتیک بدون دریافت این کمک قادر به ادامه حیات نخواهد بود. با این حال، به نظر می‌رسد که حجم این بسته حمایتی، برای نجات هواپیمایی ویرجین آتلانتیک چندان کارگر نبوده است.

«برایان استروتن» دبیر کل انجمن خلبانان انگلیس در اظهارنظری، از بین رفتن هر یک فرصت شغلی را فاجعه‌بار توصیف کرد و افزود تصمیم ویرجین اتلانتیک تازه‌ترین خبر ناگوار از روند رو به افول صنایع هواپیمایی کشور است.

ویرجین آتلانتیک، یک شرکت هواپیمایی انگلیسی است که ۵۱ درصد از سهام آن، به ریچارد برانسون مالک گروه ویرجین و ۴۹ درصد دیگر آن به  شرکت دلتا ایرلاینزنیز تعلق دارد.

این شرکت هواپیمایی در سال ۱۹۸۴ راه‌اندازی شد و در سال ۲۰۱۲ با جابجا نمودن بیش از ۵٫۴ میلیون مسافر، به‌عنوان هفتمین شرکت هواپیمایی انگلیس شناخته شد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر کراولی، انگلستان قرار دارد.

به گزارش ایرنا، بحران شیوع کرونا برای صنایع هوایی جهان به ویژه در اروپا، از سال ۱۹۵۵ به این سو سابقه نداشته و به گفته کارشناسان انتظار نمی‌رود این صنعت تا سال ۲۰۲۳ احیا شود. بسیاری از شرکت های هواپیمایی در انگلیس برنامه های پروازی خود را کاهش و نیروهای خود را اخراج کرده‌اند.

نتیجه تحقیقات انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی نشان می‌دهد که صنایع هوایی انگلیس بیشتر از سایر کشورهای اروپایی در معرض ورشکستگی قرار دارد و امسال حدود ۱۸ میلیارد پوند زیان متحمل خواهد شد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha