طرح آموزش همگانی روستائیان در خانه‌های هلال پاکدشت آغاز شد

تهران- ایرنا- رئیس جمعیت هلال احمر پاکدشت گفت: طرح آموزش همگانی روستائیان در خانه‌های هلال روستایی آغاز شد تا شعار هر خانه یک امدادگر در حوزه مناطق روستایی نیز محقق شود.

علی کاظم زاده روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح آموزش همگانی روستائیان با هدف ارتقاء سطح دانش و آگاهی روستانشینان در امدادرسانی به آسیب‌دیدگان از حوادث و بلایای طبیعی در چهار رده سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در دو گروه بانوان و آقایان اجرا می‌شود.

وی افزود: در نخستین مرحله اجرای این طرح، خانه‌های هلال روستاهای آلوئک و کریم‌آباد از توابع بخش شریف‌آباد پاکدشت میزبان روستائیان است.

کاظم زاده با اشاره به این که در این دوره بیش از ۵۰ نفر از روستائیان ۸ تا ۳۵ ساله شرکت کردند گفت: در این دوره آموزشی که تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت، مباحثی از جمله کمک‌های اولیه، پناه‌گیری، آشنایی با مخاطرات، خروج اضطراری و ...به علاقه مندان ارائه می‌شود.

وی گفت: حفظ آمادگی مردم برای مقابله با حوادث و ارتقای سطح توانمندی آنان برای مقابله با مخاطرات از اهداف مهم اجرای این طرح است.

رئیس جمعیت هلال احمر پاکدشت افزود: تمامی این دوره‌های آموزشی تئوری و عملی، با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده و مدرسین و روستائیان در طول برگزاری کلاس، از ماسک استفاده می‌کنند.

بیش از ۲۰۰ عضو و داوطلب در جمعیت هلال احمر پاکدشت، به خدمت رسانی به مردم مشغول می‌باشند.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران و در مسیر محور امام رضا(ع) واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha