۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۱۶
کد خبرنگار: 1015
کد خبر: 84017007
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اخبار کوتاه استان بوشهر

۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۱۶
کد خبر: 84017007
اخبار کوتاه استان بوشهر

بوشهر - ایرنا - خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در استان بوشهر روز چهارشنبه اخباری در زمینه‌های مختلف از سراسر این استان تهیه و ارسال کرده‌اند که شماری از آنها در بسته زیر تقدیم مخاطبان شده‌است.

هفت دهیاری بخش ریگ بوشهر ارتقای درجه یافت

بخشدار ریگ استان بوشهر گفت: با پیگیری‌های بعمل آمده هفت دهیاری تابعه این بخش ارتقای درجه یافت.

محمدحسن بازویی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: باتوجه به فعالیت‌ها و اقدامات دهیاری‌ها و منطبق بودن آنان با شاخص‌های تعیین شده، دهیاری چهارروستایی، گوابین، محمدی، رودشور، جزیره شمالی، کوهک و مجنون مشمول ارتقای درجه شدند.

وی اظهارداشت: درجه‌های اعلامی ملاک انتخاب دهیار ، منطبق با شرایط اختصاصی موضوع آئین نامه اجرایی تشکیلات ، انتخابات داخلی و امورمالی شوراهای اسلامی روستا  است.

بخشدار ریگ گفت: درآمد، جمعیت، وسعت ، مرکزیت دهستان و ظرفیت ایجاد شده برای گردشگری از شاخص های مورد نظر در  ارتقای  درجه دهیاری ها است.

وی گفت: دهیاری چهارروستایی با ۶ درجه ارتقا ،  بالاترین درجه کشوری را در میان روستاهای تابعه بخش ریگ کسب کرد و از دهیار آن به عنوان نمونه تجلیل شد.

بخش ریگ از توابع شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر دارای ۱۳ دهیاری است.

پذیرش مدرسه علمیه بوشهر ۲۷درصد افزایش یافت

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب بوشهر گفت: پذیرش در مدرسه علمیه حضرت زینب (س) بوشهر ۲۷ درصد افزایش یافت.

گلچهره حقانی نوری روز چهارشنبه افزود: طلبگی یک افتخار و ارزش است  و کسب این مقام توفیقی الهی است که بواسطه  فطرت پاک هرانسانی به طرف معنویات و خداجویی گرایش دارد.

وی با بیان اینکه دوره نوجوانی که زمان تعلیم پذیری، تربیت پذیری و گرایش به خوبی‌ها است بیان کرد: الگوهای دینی خوبی مانند پدر و مادر وتشویق آنان به پیمودن این مسیر نوجوانان را ترغیب به تحصیل درس‌های حوزوی کرده است.

حقانی نوری گفت:تلاش مبلغان، معلمان متدین، مشاوران دینی باعث جذب نوجوانان به تحصیل در حوزه علمیه حضرت زینب (س) شده است.

مدیر حوزه علمیه حضرت زینب (س) بوشهر یادآورشد: مبلغان ومشاوران مذهبی بعنوان الگوی عملی و رفتاری خواهران حوزوی  نیز در افزایش شمار پذیرش طلبه در این مدرسه موثر بوده اند.

وی اظهار کرد: مبلغان ومشاوران درمدارس با اخلاق نیک و رفتار خوب خود بهترین مشوق برای نوجوانان بودند.

حقانی گفت: تبلیغ چهره به چهره خود طلبه ها نیز باعث شده تا  شعار هرطلبه یک داوطلب به صورت عملی اجرا شود.

گروه سرود ثارالله خورموج مقام دوم لیگ کشوری سرود جان علی کسب کرد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی گفت: گروه سرود ثارالله خورموج به سرپرستی صادق پورمحمد و مربی گری سید هادی مقامس زاده در لیگ سرود جان علی که در سطح ملی برگزار شد موفق به کسب مقام دوم شد.

 حمید زارعی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مسابقه به مناسبت ایام فاطمیه و با همین موضوع برگزار شد و گروه های متقاضی فیلم آثار خود را به دبیرخانه ارسال می کردند.

وی اضافه کرد: گروه سرود ثارالله  با ۷۰ نفر عضو از گروه های شاخص سرود شهرستان دشتی است.

۶۳ میلیارد و ۳۴۹ میلیون ریال کالای قاچاق دراستان بوشهر کشف شد

فرمانده مرزبانی استان بوشهر گفت: با همت نیروی دریابانی ۶۳ میلیارد و ۳۴۹ میلیون ریال کالای قاچاق در حوزه دریایی بندر بوشهر کشف شد.

به گزارش ایرنا، سردار"ولی‌الله رضایی‌نژاد" روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: مأموران در بازرسی از شناور توقیف شده ۴۹۶ دستگاه تلویزیون، ۳۶ هزار کیلوگرم مواد خوراکی، ۱۷ هزار و ۴۷۵ کیلوگرم گردو، سه هزار عدد لوازم الکتریکی، ۲۱۲ عدد لوازم یدکی خودرو، ۲۷ هزار متر پارچه، هزار و ۸۰۰ عدد دوربین مدار بسته، سه هزار عدد ساعت و ۲۱۱ دستگاه لوازم خانگی کشف کردند.

وی یادآور شد: در این عملیات سه قاچاقچی دستگیر و یک فروند شناور توقیف شد.

رضایی نژاد اضافه کرد: در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در مبارزه قاطعانه با مخلان اقتصادی و حمایت از تولید داخلی مجموعه مرزبانی بوشهر تمام تلاش خود را در مبازره با پدیده شوم قاچاق به کار گرفته است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha