۵ شهریور ۱۳۹۹، ۸:۲۰
کد خبرنگار: 1279
کد خبر: 84016440
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اقدام سازمان اموال تملیکی در کوی مدرس اهواز متوقف شود

اهواز - ایرنا - معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: سازمان فروش اموال تملیکی باید هرچه سریعتر هرگونه اقدام در خصوص اسناد مالکیت کوی مدرس اهواز(خروسی) را متوقف کند.

فاضل عبیات روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سازمان فروش اموال تملیکی در اقدامی زمین‌های منطقه کوی مدرس اهواز را دولتی اعلام کرده، بیان کرد: تا تعیین تکلیف دقیق و کارشناسی موضوع مالکیت این زمین‌ها در استان، همه دستگاه‌های اجرایی از جمله سازمان فروش اموال تملیکی باید هرگونه اقدام در رابطه با منازل منطقه را متوقف و یا نسبت به رضایت اهالی منطقه اقدام کنند.

وی ادامه داد: تعیین تکلیف در این خصوص، به مدیریت اجرایی شهرستان اهواز و استان خوزستان است که بررسی لازم در این رابطه از هفته جاری همزمان با بازدیدی که از منطقه صورت گرفت، آغاز شده است.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان اضافه‌کرد: در این رابطه یک نشست کارشناسی نیز در استانداری خوزستان برگزار شد تا موضوع با جدیدت دنبال شود که نتیجه آن توقف اقدامات همه دستگاه‌های اجرایی در خصوص موضوع اسناد مالکیت واحدهای مسکونی کوی مدرس اهواز تا تعیین تکلیف نهایی است.

عبیات، با تاکید بر اینکه این منطقه یکی از مناطق قدیمی شهر اهواز است، ادامه داد: هدف از پیگیری‌های در حال انجام توسط مجموعه مدیریت ارشد استان، تامین خواسته اهالی منطقه است.

بر اساس این گزارش، کوی مدرس (منطقه خروسی) یکی  مناطق حاشیه اهواز است که  به گفته اهالی این منطقه حدود ۶۰ تا ۷۰ سال قدمت دارد و بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ خانوار در ین منطقه سکونت دارند.اهالی این منطقه می گویند املاک خود را در دهه ۴۰ و ۵۰ از شخصی بنام آقای خروسی خریداری کرده‌اند.

نام گذاری این منطقه به "خروسی" به این دلیل است که  مالک بخش بزرگی از املاک و زمین‌های این منطقه شخصی بنام خروسی بود که املاک خود را به اهالی منطقه فروخت و در ازای ملک برگه ای به عنوان سند خرید بین مالک(آقای خروسی) و خریدار صادر شد که برخی از اهالی همچنان این برگ‌ها را نزد خود نگه‌ داشته‌اند.

برخی دستگاه‌ها معتقد هستند که املاک این منطقه توسط اهالی تصرف شده که با توجه به قرار گرفتن اقامتگاه‌های  غیر رسمیِ حاشیه شهر اهواز  در محدوده شهری و همچنین استفاده ساکنان از خدمات شهری، لازم است اهالی منطقه پس از طی مراحل قانونی برای سند دار کردن املاک خود اقدام کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha