۵ شهریور ۱۳۹۹، ۹:۴۵
کد خبر: 84016288
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همنوایی عاشقان خمینی با کاروان حسینی

۵ شهریور ۱۳۹۹، ۹:۴۵
کد خبر: 84016288
همنوایی عاشقان خمینی با کاروان حسینی

شهرری - ایرنا - مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با حضور خیل عاشقان خمینی و دلدادگان حسینی هرشب بعد از نماز مغرب و عشا در صحن حاج آقا مصطفی حرم مطهر امام (ره) برگزار می شود.

به گزارش ایرنا،  مراسم عزاداری شب ششم محرم (شامگاه سه شنبه) نیز همانند شب های گذشته در حرم مطهر امام راحل با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد و شرکت کنندگان در این مراسم و زائران حرم مطهر برای شهید نوجوان کربلا قاسم ابن الحسن (ع) سوگواری کردند و ندای سربلندی و عزت سردادند.  

حضور کودکان و نوجوانان به همراه خانواده هایشان جلوه خاصی به عزاداری سرور و سالار شهیدان کربلا داده بود و از همه مهمتر این جوانان با زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی به توصیه های ستادملی کرونا و بزرگان نظام جامه عمل پوشاندند.

شور و شعور حسینی و ادب عباسی زائران حرم امام راحل و عزاداران حضرت اباعبد الله (ع) بیش از همه جلوه گری می کرد و زینت بخش این مراسم بود،  شرکت کنندگان با رعایت مسائل بهداشتی در شرایط کرونایی؛ عالمانه و هوشمندانه پیام مظلومیت شهدای کربلا را به جهانیان رساندند.

محمد حسین یکی از نوجوانان حاضر در این مراسم به خبرنگار ایرانا گفت: عشق امام حسین در خون و رگ های ما جاری است و هرگز این محبت از ما جدا نخواهد شد.

وی ادامه داد: امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا و توصیه های مقام معظم رهبری حتما باید به توصیه های مسئولان بهداشتی توجه کنیم و از طرفی نیز نباید بهانه به دست دشمنان و بدخواهان اسلام و نظام بدهیم.

محمدحسین افزود: من هرسال در این مراسم شرکت می کردم ولی امسال حال و هوای دیگری دارد، امیدوارم عزداری هایمان مقبول درگاه خدا و امام شهدا قرار گیرد.

یکی از شرکت کنندگان در این مراسم گفت: همواره محبت اهل بیت (ع) در وجود ما شعله می کشد، اگر چه امسال شیوع ویروس کرونا محدودیت هایی را ایجاد کرده اما ارادت ما به حضرت اباعبدالله همچنان ساری و جاری است.

علی احمدی افزود: امشب سعادت بزرگی بود که در کنار زیارت حرم امام راحل و مزار شهدا، شرکت در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان در حرم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نصیب من شد.

وی اظهار داشت: از همه هموطنان و شیعیان درخواست می کنم حتما دستورالعمل و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا بهانه به دست دشمنان دین و نظام نیافتد.

این شهروند خاطرنشان کرد: اهل بیت (ع) کشتی نجات و چراغ هدایت هستند و نور امام حسین (ع) هرگز در دل ها خاموش نخواهد شد.

خانمی که به همراه فرزند خردسالش در این مراسم شرکت کرده بود گفت: همانگونه که پدران  و مادران ما دست ما را گرفتند و به عزای حسین آوردند ما نیز باید فرزندانمان را با مکتب اهل بیت و امام حسین (ع) آشنا کنیم.

این بانو خاطرنشان کرد: زمزمه لالایی های مادران ما که با مصائب اهل بیت و حضرت زینب (س) عجین است هنوز در گوشمان زنگ می زند، مگر می شود عشق و محبت اهل بیت و امام حسین (ع) از یاد ها برود.

وی تاکید کرد: همانطور که بزرگان نظام و بویژه رهبر معظم انقلاب فرمودند باید در عزاداری ها به توصیه و دستور العمل های بهداشتی ستاد ملی کرونا توجه کنیم تا ضمن حفظ سلامتی، عزداری ها هم به نحو احسن برگزار شود.

ابه گزارش آستان مقدس حضرت امام خمینی (س)، مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هر شب بعد از مراسم نماز مغرب و عشا  در دهه اول محرم در صحن حاج آقا مصطفی خمینی حرم مطهر امام راحل برگزار می شود.

این مراسم توسط هیات رزمندگان اسلام و به میزبانی آستان امام خمینی (س) منعقد بوده و براساس رعایت پروتکل های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا در فضای باز و با فاصله گذاری اجتماعی برپا می شود.

سخنران این مراسم حجت الاسلام  مسعود عالی بوده و مدیحه سرایی و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین توسط مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) اجرا خواهد شد.
باز این چه شورش است که در خلق عالم است   باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha