احتمال اوج‌گیری کرونا در کرمانشاه وجود دارد

کرمانشاه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه برخی مردم کرمانشاه نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجه شده‌اند، گفت: سیر نزولی شیوع کرونا در کرمانشاه متوقف شده است و احتمال اوج‌گیری دوباره آن وجود دارد.

دکتر محمودرضا مرادی روز شنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی در هفته های گذشته موجب شد که کرمانشاه از وضعیت قرمز خارج شود و شیوع بیماری سیر نزولی به خود بگیرد.

وی با بیان اینکه مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بی تفاوت شده اند، گفت: با توجه به پیش بینی های انجام شده در صورتی که مردم همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند در روزهای آینده شیوع کرونا سیر صعودی به خود می‌گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از مردم خواست تا جدیت بیشتری در بحث رعایت پروتکل ها و استفاده از ماسک داشته باشند تا دوباره شاهد افزایش تعداد مبتلایان و مرگ و میر کرونا نباشیم و دوباره به وضعیت قرمز این بیماری برنگردیم.

وی همچنین به فرا رسیدن روز پزشک اشاره کرد و گفت: امسال ۲۰۰ نفر از کادر درمانی برای مقابله با بیماری کرونا و حفظ سلامت مردم به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود به برگزاری آزمون سراسری اشاره کرد و گفت: با تمهیدات در نظر گرفته شده، کنکور با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۵۴ هزار و ۷۶۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۱۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۰ هزار و ۳۷۶ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز جمعه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۲۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۱ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۳۵۴ هزار و ۷۶۴ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط