۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۲۲
کد خبر: 83917411
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تبدیل خانه‌های جوان به پایگاهای سلامت عزاداران محرم

تهران - ایرنا - مدیرکل هماهنگی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: خانه‌های جوان کشور در ایام محرم به پایگاه‌های سلامت عزاداران حسینی تبدیل می‌شوند.

روح‌الله اسدی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا در باره طرح‌ها و برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان در ایام محرم با اشاره به راه‌اندازی پویش «جوانان حافظان سلامت عزاداران» اظهار داشت: براساس این پویش تشکل‌های جوانان به عنوان مجریان پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های پزشکی با هدف حفظ سلامت عزاداران مراسم محرم را برگزار می‌کنند.

وی ادامه داد: براساس این طرح همچنین خانه‌های جوان سراسر کشور به عنوان پایگاه‌های عزاداری محرم محل جمع‌آوری اقلام بهداشتی (به عنوان نذر سلامتی) همچون ماسک و دستکش و... می‌شوند و توسط تشکل‌های جوانان در مناطق هدف نظیر مناطق محروم و حاشیه‌نشین و بیمارستان‌ها توزیع می‌شوند.

اسدی تصریح کرد: به منظور انجام این اقدامات از بستر فضای مجازی نیز بهره‌برداری می‌شود که بی‌شک مهارت بر فضای مجازی را گسترش و سبب حفظ شعور حسینی در کنار شور حسینی جهت درک مفاهیم عمیق دینی است.

«خانه را یک حسینه کنیم»

مدیرکل هماهنگی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان همچنین با اشاره به برخی از پویش‌ها همچون «خانه را یک حسینیه کنیم» افزود: این طرح‌ها و برنامه‌ها به عنوان یک فرصت سبب بهره‌برداری از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد شد که امسال (باوجود شیوع کرونا) محرمی در شان اباعبدالله الحسین برگزار شود.

به گزارش ایرنا، دسته‌گردانی و برگزاری هرگونه مراسم غیر از مراسم تاسوعا و عاشورا با رعایت ضوابط بهداشتی در شهرهای با وضعیت قرمز ممنوع است. همچنین برگزاری مراسم در فضای بسته در شهرهای با وضعیت زرد ممنوع و در شهرهای با وضعیت سفید همراه با رعایت ضوابط بهداشتی مجاز است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha