۳۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۴۵
کد خبرنگار: 2426
کد خبر: 83915858
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید گوترش بر حمایت از انجمن‌های قربانیان تروریسم

تهران-ایرنا- دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت سومین روز بین‌المللی یادبود و احترام به قربانیان تروریسم، ۲۱ اوت ۲۰۲۰ برابر با ۳۱ مردادماه بر حمایت از انجمن‌های قربانیان تروریسم در راستای کار ارزشمند آنها تاکید کرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از مرکز اطلاع رسانی سازمان ملل متحد، در پیام « آنتونیو گوترش» به مناسبت این روز آمده است: «امروز قربانیان تروریسم را به یاد آورده و ارج می نهیم. در کنار آنانی می ایستیم که اندوهناک هستند و افرادی که همچنان زخم های فیزیکی و روانی قساوت های تروریسم را تحمل می کنند. اثر تروریسم بر قربانیان می تواند در طول عمر ادامه یافته و در نسل ها طنین انداز شود. خاطرات تکان دهنده، فراموش نشدنی هستند، اما می توانیم به قربانیان و بازماندگان با پی گیری حقیقت، عدالت و پرداخت غرامت همچنین تقویت ندای آنان و ارتقای حقوق بشرشان، کمک کنیم. این سومین روزبین المللی یادبود و احترام به قربانیان تروریسم در حالی رخ می دهد که جهان در آشوب است. بحران کووید-۱۹ راه زندگی و تعامل ما با یکدیگر را تغییر داده است.

نخستین کنگره جهانی ملل متحد برای قربانیان تروریسم به سال آینده موکول شد

گوترش در ادامه پیام خود تصریح کرد: خدمات حیاتی برای قربانیان مانند روندهای عدالت جنایی و حمایت روانی قطع شده، به تاخیرافتاده یا پایان یافته، در حالی که دولت ها توجه و منابع را بر مبارزه با این همه گیری متمرکز کرده اند. تعدادی از مراسم یادبود و گرامی داشت فسخ شده یا به گونه برخط (آنلاین) انجام می شود که این امر مانع از توان قربانیان برای یافتن تسلی و آرامش شده است. به دلیل محدودیت های فعلی، نخستین کنگره جهانی ملل متحد برای قربانیان تروریسم به سال آینده موکول شد. 

دبیرکل سازمان ملل متحد با بیان اینکه به یاد آوردن قربانیان تروریسم و تلاش بیشتر برای حمایت و کمک به آنان مهم است؛ گفت: آنها باید بتوانند زندگی های خود را از نو ساخته و ترمیم کنند. این شامل تلاش ما برای همکاری با نمایندگان مجالس و دولت ها به منظور تهیه پیش نویس و تصویب قانون، همچنین راهبردهای ملی به منظور کمک به قربانیان می شود. باید به حمایت از انجمن های قربانیان در راستای کار ارزشمند آن ها ادامه دهیم. باید تضمین کنیم ندای آنانی که تحمل رنج کرده اند همواره شنیده شده و هرگز فراموش نشود. سازمان ملل متحد در همبستگی با همه قربانیان تروریسم امروز و هر روز در کنار آنان ایستاده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست خارجی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha