دیدار باقری با وزیر امورخارجه سودان

تهران - ایرنا - حسین عوض وزیر امور خارجه سودان که به‌ عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور این کشور و برای ادای احترام به مقام و جایگاه رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید کشور به تهران سفر کرده، با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش گروه سیاست خارجی ایرنا، وزیر امور خارجه سودان در این دیدار با ابراز مراتب تسلیت عمیق و همبستگی رئیس شورای حاکمیت، دولت و مردم سودان با رهبری، دولت و مردم ایران به مناسبت شهادت دکتر رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان تاکید کرد: دولت و ملت سودان روابط دیرینه دوستانه و برادرانه با دولت و ملت مسلمان ایران دارند و در این شرایط سخت خود را شریک غم و اندوه شما می دانیم و معقتدیم ایران این مرحله حساس و دشوار را با موفقیت پشت سر می‌گذارد. 

وی بر عزم جدی مقامات سودانی جهت پیگیری توافقات قبلی برای ازسرگیری روابط و توسعه آن در ابعاد مختلف تاکید کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار از پیام‌ها و ابراز همدردی محبت آمیز و تسلی بخش مقامات و مردم سودان تشکر کرد.

علی باقری به نقش ویژه شهید آیت الله دکتر رئیسی و شهید دکتر امیرعبداللهیان در توسعه روابط با همسایگان و کشورهای اسلامی اشاره و بر تداوم این رویکرد تاکید کرد.

وی همچنین با ابراز تاسف از اوضاع کنونی سودان و شریط دشوار مردم این کشور، حمایت جمهوری اسلامی ایران از تمامیت سرزمینی سودان و بازگشت ثبات و استقرار به این کشور را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش ایرنا، آیت الله رئیسی خادم‌الرضا (ع) هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی سقوط بالگرد شد و با همراهانش به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha